Onko teillä takkaa?Jos on onko palanut tuli..että saa lämmintä ja tunnelmaa.

Minä laiton juuri takaan tulet..kun on niin kostea ilma..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2009 - 19:30

On meillä kaksikin takkaa !! Tulia pidämme aina tämän tästä. On niin ihana lämpö ja tuoksuu ihan erilaiselta sisällä, kun on takassa pitänyt tulia.

Kysyjän kommentti

Olen samaa mieltä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 21:03

Takka on ihana tunnelman ja lämmön luoja. Meillä on mökillä takka mutta sähkölämmityksen tultua ei sitä ole tullut polteltua. Ja nuohouskin on ollut joskus.... joten ei uskalla tulta laittaa ennen sitä. Lämmintä iltaa sinulle ja nautiskele tuleen katselusta. Muistan itse istuneeni tyttäreni kanssa takkatulen loimussa kun hän vielä joi rintamaitoa. Siitä asti on takkatuli luonut aina lämpimiä muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 21:04

on meillä, mutta ei olla vielä lämmitety , eikä ole kosteaakaan itseasiassa meillä täällä nytkin 21 astetta vaikka ulko-ovikin ollut selkkomas sellään koko päivän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 21:07

on ja on lämmitetty.. mukavaa syyslämmintä.9

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 21:12

on meillä, en muista millon viimeksi on palanut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 21:19

Takka on, mutta ei vielä tälle syksylle tulia pidetty. Ei vielä ole ollut niin kylmää.
Tunnelman tuojana on poltettu kynttilöitä, illat on jo niin pimeät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 21:26

no ei ole vielä tullut mieleen tuikata takkaa tuleen, meillä se kyllä on enimmäkseen sellainen tunnelmajuttu, suora reikä taivaalle ja lämmöt pääosin harakoille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 21:30

Kyllän se takka on, ei nyt ihan hirveästi ole sitä tarvinnut, mutta silloin kun vieraita niin takka on silloin mukava lämmittää, yleensä saunailtoina takassa on tuli. Lämmitykseen meillä on toi isompi leivinuuni tiilinen, siitä riittää lämpöä moneksi päiväksi.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.09.2009 - 22:04

Meillä on kaksikin takkaa ja viimeksi kun oli viileää niin poltettiin hieman puita olkkarissa olevassa. Nyt ei kosteus tunnu mutta varmaankin tulevalla viikolla laitan taas tulet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 22:56

ei ole takkaa koska asun kerrostalossa. olis kyllä kiva sellanen omakotitalo missä olis takka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 23:02

Saunatuvassa on takka.Huoneissa pystyuunit.

Lisätty: 06.09.2009 - 23:06

Siis 2;asunnossa maalla.Kerrostalossa ei tietenkään ole tällaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 00:08

Vuolukivi takka ja leivinuuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.09.2009 - 01:18

Oi kun olisikin takka, joskus kyllä ollut, ei tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 01:43

Mökit mukan lukien löytyy seitsemän erilaista takkaa ja kolme kiuasta.
Käytössä ovat toistaiseksi olleet vain kiukaat.
Puulla lämmittämisessä on sitä jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 08:32

Maalla on useitakin ja tuli on ollut takassa jo tänä syksynäkin.