Sienestäjä napsut.Minkälaisia saaliita olette saaneet?

Olimme eilen metsässä ja en ole ikinä nähnyt niin paljon haapasieniä,kun eilen näin ja sain,metsästä poi lähdettäessä en enää uskaltanut maahankatsoa,kunois jo ollut kerättävää.Olimme raja vyöhykkeellä,eikä edes hirvikärpäset kiuanneet.

Avainsanat: sienet metsä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 09:31

Haaparouskuja ja karvalaukkuja on löytynyt jo ihan kivasti.Lisäksi pakastimeen asti on saatu tatteja,vaaleaorakasta sekä lampaankääpää :)

Kysyjän kommentti

Löytämäsi sienet ovat kaikki suosikkejani,treveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 09:01

Pienen kopallisen löysimme karvarouskuja. Varmaan haaparouskujakin löytyy pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 09:03

en ole vielä sienen sientä poiminut, mutta koiran kanssa lenkkeillessä on näkynyt karvarouskuja, haperoita , voitatteja, ym.tatteja monensorttisia. huomenna aion ajaa maaseudun rauhaan, sieltä varmaan ripakopallisen saan saaliiksi, toivottavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 09:17

Si
eneen vaan kaikki.Nyt on sieniä.Joulusuolasienet on poimittu. Erilaisia sienikastikkeita syöty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 09:38

Vähän kanttarelleja.muutama kilo tatteja sekä haaparouskuja suolassa.Suppilovahveroita sitten myöhemmin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 09:53

Jo parin kolmen viikon ajan olen tehnyt sienestysretkiä päivittäin, sellaisia noin tunnin mittaisia samoiluja lähistöllä. Karvalaukkuja löytynyt suht. normaalisti, mutta kangassieniä yhteensä vain viisi, haapasieniä pari harmaata ja kymmenkunta vaaleanruskeaa. Punikkitatitkin loistavat poissaolollaan. Haperosato on tänä vuonna normaalia selvästi niukempi. Herkkutatti on täälläpäin tosi harvinainen, kanttarellit ja suppilovahverot eivät kasva näin pohjoisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.09.2009 - 10:21

Isäntä kävi viime lauantaina ja toi reilusti kantarelleja. Sanoi karvarouskuja olleen pilvinpimein siellä meidän salaisessa sienimaassamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 10:52

Lähdin etsimään mustia torvisieniä mutta löytyi vain mustikoita kourallinen. Jotenkin tuntuu että jatkuvasta sateesta huolimatta niitä ei taida täällä vielä edes olla. Joku pappa poimi takaisin tullessa isoja epämääräisen näköisiä sieniä lippalakkiinsa (?), varmaan jäi lätsäänkin pikantti tuoksu, toivottavasti tiesi mitä keräsi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.09.2009 - 11:07

Haaparouskuja, karvarouskuja ja kanttarellejä olen pääasiassa löytänyt. Eilen löytyi myös suppilovahveroita. Kyllä sieniä nyt on, kun vaan on tilaisuus kerätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 12:12

Sienestysaika alkaa olla parhaimmillaan. Haaparouskuja, karvarouskuja, haperoita , kanttarelle, orakkaita, tatteja, kaikkia löytyy. Mustat torvisienet ja suppilovahverot tulevat myöhemmin syksyllä. Tänään piti lähteä, mutta sade ei ole hyväksi sienestäessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 12:20

Neidonnahakkaan sain!
(Hygrocybe virginea)
fi.wikipedia.org/wiki/Neidonvahakas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 12:46

mitään en tunne, mitään en poimi,
lenkkipolun varrelta olen muutaman kuvan napsinut,
onkohan joukossa yhtään suositeltavaa ?

valperi.blogspot.com/2009/08...sassa.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.09.2009 - 01:44

Rouskuja, pikkasen torvisieniä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 08:55

Maalla on ihan talomme lähellä kantarelleja, niitä on tullut kerättyä pari kertaa.