käykö tämä suola sienten suolaukseen?

Ostin eilen,kun muuta ei ollut,Risentti hienokiteistä merisuolaa,ei lisätty jodia.Onko sinulla tietoa tästä suolasta.

Avainsanat: suola risent

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 08:55

Hienokiteinen merisuola sopii ruoanvalmistukseen, erityisesti kala- ja äyriäisruokien valmistukseen, sekä tuoresuolaukseen ja säilöntään.
Tätä minäkin käyttäisin, koska olen jodille allerginen.

Kysyjän kommentti

Erinomaisesti onnistui sienien suolaus, siellä painon alla ovat suolaliemessä.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 08:36

Itse säilöin myös hienokiteisellä. Uskon sienien säilyvän ihan samalla lailla.

Lisätty: 06.09.2009 - 08:46

Minullakin siis merisuolaa. Käsittääkseni jodia lisätään vain ruokasuolaan. Hienokiteisyys johtui lukihäriöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 09:41

Jo vain käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 10:45

kyllähän se käy , itse oon säilönyt ihan karkeaan merisuolaa , jota käytän kalassa ja perunoiden keitin vedessäkin hieman ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.09.2009 - 11:00

Käytävä on, kun ei muuta merisuolaa ollut kaupassa. Sitä jouduin minäkin ostamaan omille sienille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 12:15

Oikea valinta, siitä vaan.