Kun tääl näin hiljast, niin ajattelin et tähän väliin sopiikin kysyä ehdotuksia viikonlopun kokkailuun, mitä ehdotuksia annatte?

Ohjeita mulle ja samal tietty muillekin:) Oma pää tyhjänä tään viikonlopun ruokapuolen suhteen, jot siks teilt vinkkejä kyselen, kiitti jo etukäteen.. eikä suurempii vaatimuksii, kuin että halpaa, helppotöistä (jaksan toki olla hellan ääres pitkäänkin, kun tietää et hyvää tulee ja sydän mukana) ja maukasta, hih... Kiitos tuhannesti jo tähän asti tulleista vastauksista:), vesi on jo herahtanut kielelle ja päässä pyörii...p.s. oon kaikkiruokanen, et kaikki menee, paits 'mönkijäiset'...

Lisätty: 05.09.2009 - 10:28

Huomenta, töissä sitten tulostan nää teitin ruokavinkit ja hyödynnän niitä jatkossakin, kiitokset teille. Nyt vielä käyn nää tässä lävitse, kun oon lähdössä ruokaostoksille:)

Avainsanat: ruoka viikonloppu vinkkejä halpa maukas helppo ehdotuksia kokkailu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2009 - 20:02

Tee kaalikeittoa, kaali on nyt edullista kaupoissa ja tuoreaa, siihen vaan lihat ja eukun kiehumaan porpottamaan.

Lähteet:
Oma tieto

Kysyjän kommentti

Tämä ehdottamasi ruoka porisee hellal (jo neljättä tuntii) vast tänä viikonloppuna, kaalin kilohinta oli 19 senttiä kilo ja patalammas 10 euroo kilo, ja tästä syö koko komppania:) Kiitos myös kaikille muillekin vastaajille, aion varmasti kokeilla teitin jokaisen reseptejä viel, tuhannet kiitokset...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.09.2009 - 19:09

Kaalilaatikkohan se sitten on, kun aikaakin tuntuu olevan. Hyvää ja halpaakin kaiken lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 19:13

äsken tulin kaupasta, huomasin että taas on se aika vuodesta kun kalkkunat alkaa päästä hengestään, tiskiin oli nimittäin ilmestynyt niitä herkku-rinta-paisteja, joita ei koko kesänä ole näkynyt. Siitä sellainen helppo resepti meidän taloudessa:

iso uunivuoka voidellaan
pohjalle kilo porkkanoita pilkottuna
päälle kalkkunanrinta (900-1200 g) yhtenä klönttinä
(mausteita maun mukaan sekaan, loraus soijakastiketta yms.)

alumiinifolio päälle ja uuniin (200 C) noin tunniksi

lisäksi sitten mitä satuu maistumaan (salaatteja yms)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 19:18

punajuurivuokaa ... jauhelihaa paistettuna , sekaan sipulia ja mausteet siihen jauhelihan joukkoon , punajuuria , on juurestiskillä valmiiksi keitettynä sellaisessa vakumipakkauksessa niitä on siinä 4 kpl.., suikaloi se punajuuri ...laita uunivuokaan niitä punajiuuria n.puolet , lisää jauheliha +aurajuustoa murusina , jos et tykkää aurajuustosta laita sitten jotain muuta juustoa ...ja loput punajuurisuikaleet .laita vielä jotain juustoraastetta päälle , saa olla vähän voimakkaammankin makuista ja kermaa ..aseta 200 uuni ja anna olla kunnes juusto on sulanut ja se on sellaista sakeaa paksua.. , ei kuitenkaan tuntitolkulla ...tulee liian kuivaa..mutta voi olla alle 200 , kin ja siten kauemmin.. vihreää raikasta salaattia ja ehkä keitinperunaa , jos on sellainen , kuin mieheni , jonka mielestä ruoka ei ole mitään jollei ole perunoita ruankanssa ...jos sinulla on marjoja pk,ssa niin tee niistä kiiseli ja päälle kermavahtoa , tai hedelmäsalaattia ja vaniljajäätelöä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 19:41

Mä keitin jo eilen punajuurikeittoa,huom!itseviljellyistä punajuurista,puna-ja valkosipulista,sekään 5% ruokakermaa,pitääs kehua,että tuli hyvää.Kyytipojaksi raejuustoa seassaan ruohosipulia ja hyvää patonkia,serranonkinkkua,salaatinlehtiä ja tomaattia.Pikkuperhe oli koolla ja oli mukavaa.Päälle vielä kunnon pressot ja suklaakonvehteja,muutama!!Viikonlopuksi en hommaa mitään,kun lähden syömään valmiisiin pöytiin Keski-Eurooppaan ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 20:17

minä ainakin teen nyt lämpimiä tonnikala leipiä. paahtoleipää, tonnikalaa paloina öljyssä, tomaattia, juustoa ja hiukan oreganoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 20:21

Mie en osaa muuta nyt äkkiseltään neuvoa kuin sen mitä itse teen huomenna. Keitän Lapin puikuloita. Lohifile vuokaan, suolaa, tilliä, sitruunaa ja Aura-juustoa muruina. Päälle ruokakermaa ja uuniin noin 30 min. Vihreää salaattia sekä oikein erikoisen hyvää kotona tehtyä kurpitsasalaattia. Jälkkäriksi on uusista puolukoista vatkattua marjapuuroa. Ruokajuomaksi avaamme jonkun valkkaripullon ja aloitamme kesäloman. Bon Apetit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 20:52

Makaroonipataa..
Siihen tulee kaalia sekaan.jauhelihaa pekoonia,sipulia pokkanaa,makaroonia,lihalientä ja soijaa.
Ensin ruskistetaan pekooni jauheliha ja sipli.
Sitten lisätään kaali ja porkkanat,,ja saavat hautua..sitten vaan neste ja makaroonit ja soija..
Niin ja vilä persiljaa..tulee tosi maukasta..

Minä vasta tein..ja oli tosi hyvää..jäi vielä huomiseksikin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.09.2009 - 21:14

Osta jauhelihaa reilusti. Tee huomenna vaikka ihan tavallinen jauhelihakeitto. Lämmittää mukavasti kylmän kosteana päivänä. Sunnuntaina sitten lopusta jauhelihasta vaikka täytetty mureke herkkusienikastikkeen kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 22:43

Silakkapihvit ja perunoista muusi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 23:10

Paistettuja kanttarelleja ja tatteja, sekä sipulia, keitettyjen perunoiden ja ruisleivän kanssa. Jälkiruuaksi omenahyvettä kermavaahdolla ja vanija-ja/tai kinuskikastikkeen kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 23:39

Jumpetti noita teidän reseptejä..niin hyviltä kuullostavat :)Etenkin onttopohjaoy:n sienet....
Meillä on huomenna ihan lapsen toivomuksesta tortilloja.Ei mitään monia soosseja kikkailla vaan teen broileri-maissitäytteen ja siihen perussalaatti eli jäävuorisalaatti,tomaatti ja kurkku.Lisukkeeksi punasipulia ja välimerellistä salaattijuustoa vai miten se nykyään meneekään ;)
Ai niin ja lämmin juustokastike hela hoidolle..ei niinkään vaivatonta,mutta maistuvaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2009 - 10:45

aiotaan tehdä savuporopiirakka ainakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.09.2009 - 14:23

Mie teen varmaan ihan vain makaronilaatikkoa.