Onko niin kurja ilma ,että ei liiku kun koirat ja talonmiehet? Ja onko muka tämä sanonta mielestänne oikein?

Avainsanat: niin kurja ilma että ei liiku kuin koirat ja talonmiehet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2009 - 19:48

kun on kurja ilma.. saapi rauhassa vetää lonkkaa, ei ole mitään syytä lähteä lenkille ym:D

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. joo ei tarvi sateella liikkua , Parempi olla silloin sisällä se on kyllä totta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2009 - 12:38

Pitäisi lähteä ulos hommiin, kun tihkusade loppui ja aurinko paistaa täydeltä terältä.
Aika monen koira taitaa kyllä mieluummin pysyä sohvalla, kun sataa? Talonmies (onko nitä vielä?) ei voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.09.2009 - 12:45

Ilma on tosi kurja, mutta liikkuu siellä kaikkia muita, muttei koiria. Ei kai sanonnassa mitään vikaa ole, varsinkin kun talkkareita ei taida olla enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 13:34

Sanonnallahan tietysti tarkoitetaan,että koirien ja talkkareiden täytyy liikkua,hoitaa hommansa satoi tai paistoi.Ei sanonnassa mitään pahaa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.09.2009 - 13:47

Ei se nyt ihan paikkaansa pidä. Kyllä siellä liikkuu muutkin kuin edellämainitut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.09.2009 - 14:19

no eihän se nyt tarkalleen ajateltuna tuo sanonta ole oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 19:24

Päivittäinen sade alkoi täällä pohjoiskarjalassa kello 16 ja sen jälkeen on iloisesti ropissut koko ajan. Ja mikäli menee tutun kaavan mukaan sataa vielä aamullakin...
Täällä ei liiku edes varikset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 23:23

Jos oikein tarkkoja ollaan ni harvoin koira yksin lenkille lähtee.Kyllä sillo myös muita liikkujia eli koiran isäntä/emäntä....ellei se sit satu olee se talkkari.Kyl se miusta ihan oikein on,eipä se koira taida tarvettansa säädellä sen mukaan millane ilma.Talkkaritha on taas lähes sukupuuttoon kuollu ammatti mut eipä kai nekää voinu töistä kieltäytyä sään takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 23:45

Lara ei ole paljon ulko-ovea pidemmälle uskaltautunut koko päivänä. Huomenna pitäisi olla aurinkoista.