kuinka

saisin tehtyä helposti kestävän ajosillan että voisin ajaa ruohonleikkurin peräkärrylle

Lisätty: 04.09.2009 - 11:21

leikkuri painaa 200kg eikä kärryssä ole kippiä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2009 - 11:04

Mitä sitten tapahtuu?
Täällä näitä on valmiita useampaan lähtöön
www.lintec.fi/index.php?sivu...sillat#aos

Lisätty: 04.09.2009 - 12:04

Sen verran pitää olla pioneeri henkeä että sillan saa aikaan ilman ihmettelyjä.
Olin autosuunistuksen SM osakisassa Niinisalossa 70-luvulla, eikö kartturi valinnut y-risteyksessä väärän uran ja ajoin aikaa kiinni. Tuli mokujen tekekemä juosuhauta vastaan ja auto lesi uran yli. Kartturi kysyi mikä se oli, ihan kun olis ollu juoksuhauta.
Äkkiä takaisi tää on väärä ura, mites tuosta menet kun näytin autolla valoa paluusuuntaan ja ojan takana tie oli paljon ylempänä ja puilla tuettu seinämä vastassa.
Nappasin juoksuhaudan seinästä pari tukkia ja asetin ne kaivannon yli alle metrin etäisyydelle toisistaan. Kartturille että mene tuonne ojan taa jo valmiiksi, hyppäsin autoon, peruutin jonkun matkaa ja kovalla vauhdilla hyppyytin auton ojan yli pohjapanssarin varassa. Poimin kartturin kyytiin ja kyselin mihis nyt ajetaan?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2009 - 11:15

Naulaa pari viiden tuuman lautaa vierekkäin kummallekin puolelle.
Kestävyys riippuu leikkurin painosta ja kärryn korkeudesta, kuinka pitkiä lautojen pitää olla.
Omassa kärryssäni on kippi jonka lasken alas, jolloin riittää reilun metrin mittaiset panelipalatkin.

Jos kippiä ei ole, niin tarvitset aika pitkät laudat. Liukuesteeksi voisit kokeilla kattohuovan reunakaistaa.
Suosittelen tekemään niin pitkät, kuin kärryillä saat mukana kulkemaan, niin et tarvitse niin kovaa vauhtia kyytiin pääsemiseksi.

Lisätty: 04.09.2009 - 11:29

Tuli mieleen parempi vaihtoehto laudalle, 23mm raakaponttilauta. Se ei keinu kun se on pontissa. Kolme vierekkäin pitäisi riittää. kauppa.taloon.com/PublishedS...PM-FP00257

Lisätty: 04.09.2009 - 11:39

www.offroadtarvike.fi/app/pr...w/-/id/270
www.menopelimarket.fi/epages.../Ajoramppi
www.ustuonti.fi/index.php?ma...ts_id=2285
Valmiita toki löytyy, mutta miekö tyytyisi jonkun muun tekemään? Sehän on melkein sama, kuin eksyisi ja joutuisi kysymään tietä ventovieraalta.

Lisätty: 04.09.2009 - 12:03

Täytyykin tehdä itselle uudet, kun sattuu olemaan raakaponttia ja reunakaistaa vielä kärryillä ja ne pitäisi purkaa jonnekin.
Turkkilevyn palasia ei loju ihan joka nurkassa ja sekin taipuu ilman vahvikkeita, ellei ole julmetun paksua. Samoin tekee kovalevy. Leikkurin levyistä palaa ei saa mahtumaan kärryille, kun kone on päällä.
Kaksi kolmekymmentäsenttistä luiskaa mahtuu sivuille vaikka kyljelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:28

Napsun siltainsinöörit asialla sekä mun faija olis osannut kertoa,mutta kun on tuolla ylhäällä,hän on rakentanut monta pioneerisiltaa/ponttoonisiltaa ja raskaalle lastille Kannaksella,aikoinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:37

Mikäli sitä usein joudut peräkärryysi nostelemaan , turkkilevyn kappaleet ovat kestäviä eli ikuisia , hintaa on enemmän kuin jollain vanerilla tai laudoilla , ja siinä on vähän niitä liukuesteitä ja saat itse tönittyä sen peräkärryysi, samoin poistettua ettei kone kintuille juokse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:39

Leikkaa sirkkelillä kovalevystä sopiva pala ajosillaksi ja naulaa rimat reunojen tukipalikoiksi levyyn peräkärryn reunan kohdalle. Nopea tehdä ja sopiva kuljettaa lavetin sivussa vaikka mukana. Käy myös tukiseinäksi tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.09.2009 - 13:43

Tee itse puusta saman tyylinen kuin se melkein kolmion mallinen mitta on, (en muista mikä sen nimi on, mutta sitä käytetään piirtämiseen). Kun teet sen kunnon vahvasta puusta, saat samalla autolle öljynvaihtopukin. Laitat vain leveämmät siltapuut.
No taitaa taas olla sitä naisen log... mutta kun en osaa paremmin selittää mitä tarkoitan ja tähän ei voi piirtää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 16:44

Kuules ÖÖÖ otappa ja mene motonettiin ja osta alumiiniset ajosillat oli alle satasen.