miten vois tälläiset tapaukset estää ...?www.ts.fi/online/lahialue/71903.html

pitäiskös kaikille lemmikiä haluaville järjestää jonkinmoinen lemmikin pitokurssi.. ? joskos ei sitten noin ei tapahtuis...

Avainsanat: eläimen pito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 04.09.2009 - 10:39

Schäferin omistajana tuo järkytti vielä enemmän.
Jonkinlainen luonneanalyysi pitäisi käydä läpi eläinten ostajan. Eihän ihmisiäkään pääse hoitamaan ellei ole testattu että on sopiva työskentelemään ihmisten parissa.
Noin käy helposti kun halutaan päästä eläimestä eroon. Ei vaivauduta tutustumaan ensin näihin ostajiin.
Muistan kun myin naapurikateuden takia ensimmäisen sussarini, niin meillä oli ensin tapaaminen tämän ostajan kanssa. Kun olin omasta mielestäni hyväksynyt ostajan, vasta sen jälkeen teimme kaupat.
Mitään eläintä rodusta, näöstä tai koosta johtuen ei saa kohdella tuolla tavalla. Rikollista toimintaa ja tekijälle kunnon sanktiot.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2009 - 10:33

Kyllä pitäisi, en jaksanut lukea artikkekia kun paha mieli tuli. Tämä on pientä mitä eläimille tehdään, Heidi Leyser on kunnallinen eläinsuojelu valvoja ja hän saa asioita lehdistöön , mutta entäs muualla , lehmät kuolee navetoihin , hevoset kuljetetaan miten sattuu, elävänä roskiin heitetään eläinten poikasia, ei sellaisia kaikkia pahuuksia edes tiedä mitä muualla Suomessa tehdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 10:40

Tuollaiset nauraisivat kurssillesi.
Joillakin vain ei ole tunteita edes ihmisiä kohtaan, saati sitten eläintä.
Oletko lukenut, paljonko Suomessa syntyy joka vuosi enemmän tai vähemmän vammaisia lapsia odottavan äidin alkoholin tai huumeidenkäytön takia? Ei kivaa luettavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 10:41

mun mielestä omistajan vois laittaa ainakin 10 vuodeksi vankilaan ja ruuaksi kaks palaa leipää ja vähän vettä kerran viikossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:01

Näin raadollisia me ihmiset voimme olla. Pitäisikö uusi eläin hankkia ensin koeajalle, että pärjääkö sen kanssa, osaako hoitaa, kuinka kallista on eläimen pitäminen yms. ja sen koeajan jälkeen saisi joko ostaa tai palauttaa...no ei ehkä hyvä idea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:02

Ei kannata ottaa koiraa jos noin pahoin itse nälkiintyy?
Kyllä iso koira syö köyhän tyttöressukan perikatoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:23

Minulle tulee ihan törkeän paha mieli tämmöisistä jutuista.Suututtaa niin mahdottomasti moiset dorkat jotka viitsivät kohdella eläintä huonosti!
Eläinrääkkääjille ehdottomasti kovemmat rangaistukset ja eläintenpitokielto loppuiäksi..onneksi tuo koira pääsi hoitoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:34

Aina vaan järkyttävämpiä eläinkohtaloita,Hginhesyn mukaan taasen satoja kissoja odottamassa kotia.hylättyinä,tämä Hgissä ja mitä on muu maa?
Taasen yks eläin pääsi turvaan pahoinpitelijältä,onneksi,mutta mitä tulee esiin kaiken aikaa...Miksi yleensäkään ottaa eläintä tai eläimiä itselleen ellei sitoudu hoitoon myötä-ja vastamäessä,sitä en ymmärrä.Eläinsuojelurikoksissa toivoisin ankarampia rangaistuksia.kuin nykyiset sakot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.09.2009 - 12:32

Minä en ymmärrä tuollaista julmuutta eläintä kohtaan. Rangaistukset pitäisi olla paljon kovemmat mitä ovat. Eläintenpitokielto tietyksi ajaksi ei muuta tilannetta miksikään. Kun se aika on ohi, niin taas joku eläin joutuu kärsimään. Mutta tuskinpa niistä kursseista mitään apua olisi. Osaavat teeskennellä niin hyvin nuo ihmiset, ettei heti huomaa heidän luonnevikojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.09.2009 - 14:23

No nyt mie raivostuin! Ei eläimiä nloin voi kohdella, lemmikkieläin on perheenjäsen ja perheenjäsenelle ei tehdä noin! ei puolisolle ei lapselle ei mummolle eikä eläimelle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 23:29

Kyl tulee hurjan paha miel,ku tollast lukee.Samal nousee myös kauhee viha sitä hirviötä kohtaan joka noin voi tehdä...tai yleensäkki jotai pahaa eläimelle. Miltähä tuosta naisesta ois tuntunu samas tilantees,hylättynä ja syömättä.Pitäs kyl keksiä jotai radikaalia rangaistusta niille jotka kohtelee kaltoin lemmikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 23:53

Ei pitokurssille tuollaiset ihmiset kuitenkaan tule. Ainut, joka voi jotain tehdä on paikallinen eläinlääkäri. Poliisinkin on vaikea valvoa tuollaisia tapauksia. Lisäksi tapaukset tulevat yleisesti tietoon vasta sitten, kun mitään ei enää voida tehdä.