www.iltasanomat.fi/uutiset/k...5920.Miksi ei Suomalaiset hyödynnä?

Lisätty: 03.09.2009 - 23:29

koittakaapa maalata se ja copy/paste osoitekenttään.näin on käynyt ennenkin. mahhdollisesti eri selain tai iltalehdestähän se löytynee

Lisätty: 03.09.2009 - 23:32

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1725920

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 23:24

Linkkisi ei otsikosta aukene. Koeta vastaisuudessa liittää se lisätietoihin niin aukee takuu varmasti vai onko liian vaikeaa?
Tästä aukee: www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1725920

Kysyjän kommentti

Enpä usko olevan liian vaikeaa.Kiitos tiedosta ja hyvää syhsyä !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 23:22

Minen saanut sivua auki tuosta linkistä..."hakemaasi sivua ei löytynyt" ilmottaapi vaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2009 - 23:49

Marjanpoimintaako? Ei suomalaiset lähde niin pienestä rahasta raatamaan marjojen perässä. Onhan se nähty jo vuosikymmenet. Siksihän niitä pomijoita pitää palkata ulkomailta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 07:21

vaikka nuo thaimaalaiset niitä marjoja poimiikin, niin kyllä niitä vielä jää metsiin poimitakin..täälläkin on niin paljon marjoja, jotta en niitä kaikia yksin jaksa poimia , eikä ole tilaakaan mihin niitä laittais, jotta ei minua ainakaan haittaa vaikka he niitä poimivatkin...ei kylläkään ihan pihapiiriin tietenkään saa tulla vaikka täällä meitin mäessä niitäkin näkyy, kyllä ne sitten luikkivat karkuun , kun huutelen hyvät päivät...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 08:45

En oikein ymmärrä että thaimaalasilla olisi Suomessa mitänä kotipaikkaoikeuksia. Ei meilläkään ole heidän massaan vai pomiiko joku siellä ihmisten pihoilta hedelmät pois.
Juttu on varmaan lähtenyt siitä että pohjoisessa Suomessa thaimaalaiset ovat menneet suunnilleen ihmisten pihoille marjastamaan, siellä ovat nyt kouluttaneet ulkolaisia poimijoita meidän tapoihin. Eli ei savua ilman tulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.09.2009 - 09:10

Kateus taitaa viedä marjat ja sienetkin metsistä. Ainakin he yrittävät ansaita elantonsa, eivätkä ole sossus luukulla kuten valtaosa maahanmuuttajista.
Ei suomalaiset viitsi rämpiä soilla ja kankailla kun rahaa saa helpommallakin, sieltä sossusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 16:32

Suomlaisia ei oikein kiinosta..niin onhan hieno juttu..että ulkolaisia tulee poimimaan..muuten kyllä jäisi metsiin paljon arvokasta..marjaa ja sieniä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2009 - 00:24

Thaimaalaisia marjanpoimijoita pelotellaan pääkalloilla!

Pohjois-Karjalassa kaikki eivät pidä siitä, että thaimaalaiset ovat tulleet tienaamaan elantoa poimimalla marjoja. Teiden varsiin on jopa aseteltu uhkaavaksi miellettäviä kylttejä.

Yksityistien varteen Nurmeksessa on pystytetty kolme kieltokylttiä. Yhdessä niissä on kaksi pääkallon kuvaa, kertoo sanomalehti Karjalainen keskiviikkona.

Lisäksi kylteissä väitetään marjojen olevan vain suomalaisia varten, vaikka jokamiehenoikeus takaa lain mukaan thaimaalaisillekin marjanpoimijoille tehdä työtään Suomen metsissä.

Myös poliisi tutkii asiaa. Poliisin mukaan kylttien vahva symboliikka viittaa jonkinlaiseen uhkailuun, kertoo Karjalainen

______________________________________________________

Joku kateellinen on tietysti asialla, joka suojelee omia lakkojaan, niinkuin P.Aholainen liikentessä. Eli siis PAHOLAINEN, Kätkäläisessä.