Mitä joulu sinulle merkitsee?

Minulle hiljaisuutta, joululauluja ja kynttilöitä.

Avainsanat: joulun merkitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 23:17

Yhdessäoloa rakkaimpien kanssa,hyvää yhdessä laitettua ruokaa,kynttilöitä,tunnelmaa ja lasten riemua :)

Kysyjän kommentti

Kiitos, tuotahan se joulu on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 22:45

lapsena joulu merkitsi lahjoja ja nyt se merkitsee hyvää ruokaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 22:58

Hissun kissun ollaan. Lueskelen, syön hyvin, katselen jotain mielenkiintoista ohjelmaa tai luen. Käyn myös aatonaattona ja tapaninpäivänä hallissa pelaamassa tennistä poikani kanssa. Tosin nyt oli hieman meinkiä, jos menisi sinne erämaamökille moottorikelkalla ajelemaan poikani kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2009 - 23:03

Ei mitään. Kun jäin yksin, niin lopetin joulun vieton ja hössötyksen. Olen itsekseni ja nautin olostani. Lueskelen, katson telkkarista kaikki joulukonsertit. Syön mitä sattuu kotona olemaan. Yksi joulu söin hernekeittoa. En halua tehdä jouluruokia enkä leipoa sen kummemmin. Vuosikymmeniä piti joulua viettää toisten ehdoilla. Viime joulut olen viettänyt omilla ehdoillani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:06

Rauhaa ja rakkautta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:20

Aikoinaan eräs työkaverini karisti Suomen pölyt ja muutti pysyvästi Australiaan.
Lähetti sieltä joulukortin jassa oli toivotus
Paljon Joulu Rahaa!
Mietin oliko jo unohtanut suomen kielen+

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:21

Ennen se merkitsi lahjoja,hyviä ruokia ja rauhallista juhlaa. Nyt se ei merkitse enää mitään,on mennyt koko hohto joulusta.Ei pysty enää nauttimaan joulun tunnelmasta ku siitä on tehty nii kaupallline.Joulu tarvikkeita ilmestyy kauppoihin jo ensi kuussa (viime vuonnakin oli jo ennen synttäreitäni),joululaulut alkaa soida liian aikaisin ja ihmisten ikkunoihin ilmestyy jouluvaloja liian aikaisin.Ennen joulu saapui kauppoihinkin vasta ekan adventin jälkeen. Siinä vaiheessa ku joulu oikeesti on ni se ei tunnu enää miltää ku sitä on juhlittu jo lokakuusta lähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:24

Sitä että yritän välttää sen kaupallisuuden ja ellei onnistu menen taas toisten passattavaksi kylpylään tai laivalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:44

Joulun sanomaa ja Joulurauhaa, ja että saa yöllä syödäkseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 00:22

ruokaa, lahjoja, perheen kanssa olemista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 00:40

Rauhaa, rakkautta, takkatulen lämpöä ja yltäkylläisyyttä kaikin tavoin.
Ruoka, kynttilät, kukat ja kuusi tuoksuvat. Välillä omatunto muistuttaa, että 98%:lla maailman ihmisistä on köyhemmät olot.
Vuodenvaihde ja visa-lasku palauttavat arkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 07:43

joulun tulo yhtä hössötystä ja tapanina jo pukkaa jouluruuat ulos, silti niitä pitäis syödä, kun olen niitä armeijalle tehnyt , mutta parasta joulussa on lastenlasten ilo , kun joulupukki tulee ja he saavat ne lahjat ....heitin riemunsa on niin tarttuvaa..ollaan myöskin vietty ihan kahdestaan joulua ja sekin on ollut todella ihanaa ja rauhaisaa ..ei silloin hössötetä , nautitaan vaan joulun rauhasta ...en kyllä pitäis pahana vaikka koko joulu saneerattais allakasta pois..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 08:32

Joulu on olemista läheisten kanssa, pysähtymistä arjen keskellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:12

Joulu on perheen kesken olemista,hiljentymistä, lämpöä. On sanonta että Joulu juhlista jaloin. Ja näin se varmaan on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:55

Viimeiset vuodet työtä, stressiä ja väsymystä jonka vuoksi haluaisin lähteä jouluksi pois jonnekin lämpimään. Ei siis merkitse nykyisin oikeastaan mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.09.2009 - 14:30

Hyvää ruokaa, ei muuta.