Enää pari ehjää kuukautta jouluaattoon. Tuleeko sinulle kiire korttien ja lahjojen kanssa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 22:47

Itse en hössötä joulun kanssa ollenkaan. Pari korttia ja pojalle ja äidilleni joku lahja ja kukka, siinä kaikki. Jouluksi ostan vain kinkun ja normaalia muuta ruokaa hyvissä ajoin. Aatonaatosta lähtien en hievahda minnekkään. Naapurit laittavat jouluvalot nykyään jo elokuussa, pimeinä öinä palamaan pensasaitoihin ja pihapuihin. Joulua vietetään vuosittain noin neljän kuukauden ajan syyskuusta loppiaiseen. Joka vuosi joulunajan tulo kuitenkin pääsee yllättämään kaikki, paitsi ei minua. Kun lähtee ostoksille autolla, jossa on kesärenkaat ja katselee matkalla vihreitä nurmikoita niin kaupan ovella kajahtava Jingle Bells on järkytys. Puhumattakaan ryntäilevistä ihmismassoista, jotka estävät kauppaan pääsyn, normaalin shoppailun ja kaupasta ulos pääsyn. Jopa yleensä rauhalliset kirjakaupat ovat joulun alla kaoottisessa tilassa. Tosin mitään ei kannattaisi ostaakaan, koska hinnoissa on joululisää. Pikkujoulujen vietto estää Helsingistä poistumisen ravintolaillan päätteeksi. Tuhannet ihmiset seisovat aamuun asti pakkasessa ja tuiskussa pikkukengissä taksitolpilla. Bussit ja junat ovat nämä ihmiset keskustaan tuoneet. Miksi ne eivät kulje silloin kun on kotiinlähdön aika? Rikosnimikkeistä tulee ensimmäisenä mieleen heitteille jättö. Joululahjaksi voi ostaa jotain hyödyllistä, josta tietää saajan ilahtuvan. Tämä vaatisi kuitenkin niin paljon rahaa, että monikaan ei tähän vaihtoehtoon turvaudu. Niinpä ostetaan kuutiometri kaikenlaista halpaa skeidaa ja pakataan rojut sopivan kokoisiin satseihin sukulaisille jaettavaksi. Seuraavalla yläkaappien siivouskierroksella tavarat heitetään rojukoppaan tai roskiin, eli paikkaan jonne ne alunperinkin olisivat kuuluneet, ellei sitten vahinkoa laiteta kiertämään seuraavana jouluna kaverille. Moni ihminen, niin lapsi kuin aikuinenkin, loukkaantuu lahjoista jotka saa ja varsinkin niistä joita ei saa. Tämä aiheuttaa valtavasti joulustressiä ja mielenterveydellisiä ongelmia, niin lahjan antajalle kuin saajallekin, koska asia on jo etukäteen molempien tiedossa.

Kysyjän kommentti

Siinä olikin kaikki tärkeimmät.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 22:29

Ei tule,ei ole koskaan tullut.Ei turhia hössötyksiä eikä rahojen tuhlausta joulunakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.09.2009 - 22:32

Ei tule. Suurin osa lahjoista on ostettu ja korttia teen sitten hyvissä ajoissa iltapuhteina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 22:34

ei tule kiire

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 22:36

Lahjoja en tarvitse ja harvat kortit lähtee aattona netissä sähköisinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 22:55

ei tuu kiire

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2009 - 22:59

En osta lahjoja enkä saa lahjoja. Kortit lähetän vain ihan läheisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:16

En osallistu tuohon hässäkkään millään tavoin.
Viime joulun vietin Ikaalisten kylpylässä ja jossain vastaavassa tänäkin vuonna tai sitten laivalla erittäin kaukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:20

Ei tule pyrin olemaan ns. kaukaa viisas.Lahjahankintoja en tee kuin lapsille,omalle sekä kummisellaisille.Kortteja laitan vain muutamia kaukaiseille ystäville :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:20

en vietä joulua.. turhuuksien turhuus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:30

Riippu rahatilanteesta. Viime jouluna pääsin lahjoja ostaa vast muutamaa päivää enne aattoa. Kortit teen itse,alotan yleensä joulukuun alos tekemää,joskus vähä myöhästyy ja tulee kiirus.Kauppoihi menoa yritän välttää sen jälkee ku ekat joulukoristeet ilmestyy eli tos ens kuun puolen välin jälkee.Lähetän jonkun muun asialle.Inhottaa ku pitää nii aikasee alottaa joulun vietto.Ei taida enää merkitä edes uskonnollisesti mitää,tuntuu et ainoo mil on merkitystä on kaupallisuus.Kaiken lisäks ku aattelee ni myö ostetaa lahjat kalliimmalla hinnalla,Venäjällä lahjojen jako on myöhemmi mitä meil eli just sillo ku tääl on alkanu alennusmyynnit. Ne siis saa lahjansa halvemmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 00:34

En ole vuosiin lahjonut ketään ja korttihommat hoidan puhelimella joka on paljon henkilökohtaisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 07:48

kortteja teen puolensataa ja lahjojakin ostelen , eniten tietty lapsenlapsille ....mutta ei minulla nyt vielä ole mitään kiirusta joulun suhteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 13:25

Minkäänlainen hössötys ja ylilyönnit eivät kuulu jouluun. Pikkuhiljaa syksy alkaa tulla, hieman ruskan värejä luonnossa, mutta ei toki joulu ole mielessä. Parasta elää kalenterin mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.09.2009 - 14:30

Ei todellakaan tule.,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 21:07

Ei tule enään nykyään hössötettyä jouluksi..
Lapset ja tyären lapset käyvät aina joulaattona..meilllä syömässä..että 10 henkeä meitä on sitten ruokapöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 14:37

no einy varsinainen kiire