Lemmenjoki, here I come...onko napsulaiset huuhtoneet kultaa Lapissa? Heh, enkä nyt tarkoita sitä kumppanin pesemistä...

yle.fi/alueet/lappi/2009/09/...origin=rss

Lisätty: 03.09.2009 - 20:13

Sinne olemme matkalla, jos tauti paranee. Luette sitten lehdestä miten napsulainen löysi napsun kokoisen möhkäleen kultaa...

Avainsanat: pohjoinen kulta huuhtoa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2009 - 05:34

2-viikkoa keskellä ei mitään, teltassa asuen & purossa peseytyen. kaverin valtauksella. pieniä hippuja löytyi muutama, mutta muuten oli ihan kliffaa!

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Täytyy sanoa, että juuri noin tunti sitten palasimme päivän reissulta Lemmenjoelta ja olipahan huippu päivä. Mie sitä vaskasin noin 2 gramman hipun. Annoin nimeksi Hilda-hippu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 20:17

Käytin n.10vuotta sitten kokeilemassa huuhtomista"helppoa kuin heinän teko".Saalista ei tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 20:17

En oo vielä,mut joskus on päästävä sekin kokemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 20:26

olen käynyt useammankin kerran vuosia sitten,ensi talven aikaan käyn huuhtomassa kultaa pohjois PHILIPIINILLÄ,saa nähdä miten onni suosii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 20:33

Onhan sinne matkaa veneellä ja vaeltaen.lapin kilometrit on vähän toista luokkaa kun etelämmässä.poronkusema on se matkamittari siellä. Kannattaa kääydä.

Lisätty: 03.09.2009 - 20:35

Jos ei kultaa tule niin rannalta voi ostaa savusiikaa riippuen mistä olette menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 20:35

On sitä tullut huuhtaistua 2hippusellinen" Lapinkultaa kurkusta alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2009 - 21:01

Tankavaaran kultakylässä olen käynyt vain katsomassa, kun turistit huuhtoivat kultaa. Itse en kokeillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.09.2009 - 21:04

Enpä oloe koskaan päässyt kultaa huuhtomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.09.2009 - 21:33

Ei ole tuota tullut kokeiltua. Eikä siitä mitään meikäläiseltä tulisikaan vaikka pääsisi kokeilemaankin. Ei taitaisi edes vaskooli käsissä pysyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 22:56

en ole huuhtonut kultaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 08:00

en ole huuhtonut, mutta jos tästä sinne suuntaan ollaan joskus menossa , niin mikä ettei .. hyvää tuuria sinulle ja pidän nyt silmät ja korvat tarkkana , joskos sinulla kävis hyvä säkä ja sen napsunkokoisen kultahippun löytäisit...toivottavasti siinä kohtaa ois mediakin paikalla ja sen tiedon meille kertoisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 12:33

Lappi on aika "valkoista aluetta" meikäläiselle. Länsirajalla olen käynyt ,kullanhuuhdonta on kuultua tarinaa.