kokeneita sienestäjiä luki lehdissä.Oliko?Söivät silti myrkkysieniä.Entäs vähemmän kokeneet?Poimiiko vaan marjoja?Toivon niin!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 22:58

Kokeneet luulevat tuntevansa kaikki sienet,
mutta vähemmän kokeneet poimivat ainoastaan ne jotka tuntevat varmasti.

Kysyjän kommentti

luulin tienneeni kunnes tiesin luulleeni.;O..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 17:07

kokeineita myrkkysienestäjiä ehkäpä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 17:10

kas minähän en niitä tunne ja sen takia tyydyn vain kuvaamaan lenkkipolun varrelta löytyviä

valperi.blogspot.com/2009/08...sassa.html

(joku väitti että kaikki lenkkipolun varrelta poimitut sienet maistuu koiran kuselta?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 17:20

Minä ostin korvasieniä torilta(eivät haisseet koiran kuselta),Tein sienikastiketta ja äsken juuri söin.Ai että oli makoisaa.Jos ei minusta kuulu mitään enään,niin olen.............................................

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 17:33

Mikä seTimpan sieniohje olikaan, jospa ovat toimineet sen mukaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 18:48

Timpan sieniohje oli: Nämät sienet lienevät syötäviä..........
Ei ne sienestäjät kyllä mitään kokeneita sienestäjiä olleet. Lehtitoimittajan omiin kokemuksiin nähden hän sen toteamuksen kirjoitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 19:17

Kuuluisia viimeisiä sanoja: "Kyllä minä sienet tunnen!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2009 - 19:59

Ovat olleet kaikkea muuta kuin kokeneita. Kokenut sienestäjä kyllä tuntee valkoisen kärpässienen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.09.2009 - 21:09

Eivät nyt minusta kocin kokeneita jos myrkkysieniä menevät syömään

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.09.2009 - 21:21

Siksi minä keräänkin vain ja ainoastaan niitä mitä tunnen, kun sitä sienikameraa ei ole vielä tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:45

Tuskimpa vain.Jos oisvat olleet kokeneita ja sieni tietämys ollu todella hyvä ni ne sienet ois kyl jääny sinne mettää eivätkä ois joutuneet sairaalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 08:14

kyllä ihmettyttää miten voi olla kokenut , jos ei erota kärpäsientä ... ja vaikka se kuva olikin virheellisesti hesarissa niin aina on vastuu silä , joka niitä sieniä kerää...ihmettelen oikeesti , et mitä noi ihmiset ovat kuvitelleet olevan niiden sienien..no enään ei voi ainakaan siltä yhdeltä naiselta kysyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 08:49

En usko että kokenut ja sienet tunteva syö kärpässientä eli alkaa niitä dippailemaan. Sekä punaisesta että valkoisesta kärpässienestä on annettut eitoa kautta maailamn sivun, luulisi että sen alkeellisimman tiedon olisi jokainen napannut. Helsingissä suurin osa, oliko peräti kaikki, myrkytyksen saaneet ovat ei-suomalaisia eli muualla syntyneitä. Sen ymmärtää paremmin että olettavat kaiken mitä näkyy, olevan syöntikelpoista.