Hups,lääketehdas taasen jättikorvauksiin kattettomista lupauksista ja lahjonnasta www.taloussanomat.fi/uk/ts_2..._html.html

Siniset pillerit,kenellä kokemusta??Kertokaa!!

Avainsanat: jättikorvauksia mmssa lahjonnasta ja suurista lupauksista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 11:35

Siniset pillerit eivät auta yhtään, jos ei ole halua.
Tämä oli jossain lääketieteellisessä julkaisussa kauan sitten.
Lääkärien hyysääminen on ollut koko maailman tapa kautta aikain.
PateT:n linkki ei toiminut, toimisiko tämä? www.taloussanomat.fi/markkin.../135?pos=9
No nyt se aukesi, mutta tämä on kuitenkin suora linkki ko. juttuun.
Suurimpaan osaan sairauksista ei ole olemassa lääkettä, joten kehitettävää on.
Tuollainen sakottaminen ei ainakaan lisää kehitystyötä.
Tätä voisi minusta verrata vaalirahoitukseen, rahaa saa antaa, mutta vastapalvelusta ei saa vaatia. Lääkärin etiikkaan pitäisi kuulua automaattisesti vain ja ainoastaan potilaan etu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 12:56

eipä ole omia kokemuksia,
tarina kertoo että kaverin isä otti varmuuden vuoksi kourallisen kerrallaan ja ainoa vaikutus oli että rupes vähän posket punoittamaan,
ei rohkaise kokeilemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 12:58

Kolesterolilääkkeet ovat kallis fiasko ( lääketehdas Pfizerin )

Suomalaiset ovat hullaantuneet kolesterolilääkkeisiin. Potilaat ja lääkärit näyttävät uskovan, että kolesteroli alenee niillä ja samalla estyy valtimoiden kovettuminen. Uusien tutkimusten mukaan luulo ole tiedon väärti.

Glasgowin kuuluisassa Royal Infirmary -sairaalassa sydänlääkäri Adrian Bradyn johdolla valmistunut tutkimus osoitti, että lääketehdas Pfizerin Lipitor-niminen statiinilääke alentaa vain joka toisen potilaan kolesterolin tavoitetasolle. Lipitor on eniten maailmasssa määrätty kolesterolin alentamiseen tarkoitettu lääke; sitä myydään 8 miljardilla dollarilla! Tämän lääkeryhmän käyttö ja kulut ovat nousseet eniten kaikkialla, etenkin Suomessa. Kelan asiantuntijalääkärin, Timo Klaukan TV:ssä äskettäin esittämän arvion mukaan ainakin 100 000 suomalaista syö kolesterolilääkkeitä turhaan. Kulut ovat Kelalle ja kaikille veronmaksajille kohtuuttomat odotettavissa olevaan hyötyyn nähden.

www.biovita.fi/uusi/news.php...amp;id=332

Itselleni tarjottiin myös kolesterolilääkkeitä muutama vuosi sitten, mutta en ottanut. Ruokavaliolla ja liikunnalla se onkin nyt 2-3 luokkaa. Lääkäri sanoi, että tässä on vaikka muille jakaa.

......Muuten, kyllä PateT:nkin linkki toimii. Lääkejuttu on vain alempana samalla sivulla.