Kuinka selvitä 18v pojan/lapsen kanssa,joka tietää että tarvitsee vielä perinteisen kodin,mut ei halua olla riippuvainen siitä?

Avainsanat: koti riippuvuus vanhemmuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 01:16

yhteistuumin, asiasta keskustellen ja parhaita käytäntöjä etsien, ei kai siihen muuta viisasten kiveä ole

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 01:27

Oma poikani on 17 v. ja haluaa jo kovasti omaan asuntoon. Opiskelee amiksessa. Olen selittänyt hänelle asian näin.

- Miten luulet pärjääväsi asunnossasi yksin? Käyt kaupassa, teet ruuan, tiskaat astiat, siivoat, petaat sänkysi, peset pyykkisi, viet roskat, maksat laskusi, huolehdit hellat ja valot pois lähtiessäsi, heräät aamulla kouluun. Voimme maksaa vuokrasi, mutta muuten tulet toimeen viikkorahalla, jonka arvioimme käyttöösi.....jolla on pärjättävä.

....... Hän ei ole viimeaikoina enää puhunut omasta asunnostaan.

En tiedä vastasinko kysymykseesi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 04:09

Niinhän munkin poikani olivat halukkaita suht nuorina maaimalle lähtemään.Kerroin minä myöskin miten paljon eläminen maksaa ja perille meni onnex,ennenkuin lensivät pesästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.09.2009 - 07:46

Minä sanoin aikoinani nuoremmalle pojalleni että jos tuntuu siltä että haluat asua vielä kotona, niin ilman muuta, mutta ymmärrän jos haluat jo omaan elämään. Poika kävi välillä muualla, mutta palasi kotia kun siltä tuntui tai tilanne vaati. Kunnes sitten koitti päivä jolloin halusi aloittaa ihan oman elämän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 10:11

Kyllä routa porsaan kotiin ajaa!
Jos ei tule on löytänyt paremman paikan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2009 - 10:28

Kokeilkaa siellä kotona kuukauden verran sitä itsenäistä elämää. Laita poika elämään sillai kun eläisi yksinkin. Hoitaa kaikki laskunsa, pesee vaatteensa, ostaa ja tekee ruokansa. Siivoaa ym. kaikkia kodin pakollisia töitä. Kuinka hän sitä kestää. Jos kestää, niin on valmis maailmalle. Edellyttää tottakai, että hänellä on myös tuloja. Ei se ilman rahaa onnistu maailmalla eläminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 10:53

Meillä on 19 vuotias poika hyvin on vielä kotona tykännyt asua, kun koulu on vielä kesken.Tämän vuoden jälkeen vielä on yksi vuosi jäljellä. Sit olis armeejaan lähtö edessä. On pikkuisen epä varma vielä elämään muualla kuin kotona.