Miksi ihmiselle tulee välillä paha olo?? Tulee ahsistus ja tuska sydämmeen...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 01:43

Tämä oli hyvä kysymys.Oikeesti joskus on apea olo, olo jolloin ei kenenkään seura tee parannusta vaan pitää saada olla ittekseen.Mulla tulee vieläkin vaikka sanotaan että ihminen viisastuu vanhetessaan, mutta en aina tiedä miksi.Olisiko viisautta se vanhemmiten että voin ja sanonkin silloin kun en syytä tiedä että nyt vaan on näin ja antakaa sen asian olla jotta päivitän sen ohi,tai nukun yön yli.Silloin ei kannata lähtee kyläileen,usko mua.Meihin vaikuttaa monet asiat,jopa sää.Ei sen tarvi olla sen kummempaa.Yleensä meitä järisyttää ihmissuhteet,mut minä,dinosauruksena,ajattelen joskus ihmissuhteita säätiedotuksina! Ajatteles,keneen haluaisit törmätä ja seurassa viihdyt tai kenen negatiivista virettä voisit välttää? Valitse seurasi jos ylipäätään sitä kaipaat, sillä joskus myös oma seura kaipaa kuuntelijaa... minusta on normaalia tuntea välillä ahdistusta ja mulla se tulee henkisestä kiireestä,jonka tiedän kuitenkin kuuluvan minääni,vaikka tekisin parhaillaan jotain vallan mielenkiintoista prosessia.Se voi olla usein positiivista ahdistusta,joka janoaa päästä susta ulos ja unohtaa markkinahälinät.Kuuntele itseäsi.Minkähän ikäinen olet?Siitä huolimatta, kuuntele.

Kysyjän kommentti

Voi kiitos ihanista sanoista..minulla ikää jo 65v..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 01:14

Kuuluu ihmisen biorytmiin....ei hätää.

Biorytmiikan mukaan ihmisen fyysinen, emotionaalinen ja älyllinen elämä etenee syklisesti. Fyysinen sykli kestää 23 vuorokautta. Puolet tästä ajasta fyysinen sykli on aktiivisessa ja puolet passiivisessa vaiheessa. Kun sykli on positiivisessa vaiheessa, ihmisten väitetään olevan terveempiä ja suorituskykyisempiä. Kun ”fyysinen energia” latautuu syklin negatiivisessa vaiheessa, ihmisten uskotaan väsyvän ja sairastuvan helpommin.

Emotionaalinen sykli kestää 28 vuorokautta. Kun emotionaalinen sykli on nollatason yläpuolella, luovuuden, sosiaalisten suhteiden ja positiivisuuden väitetään kukoistavan. Kun se laskee nollatason alapuolelle, emme reagoi tapahtumiin kovinkaan rakentavasti ja olemme taipuvaisempia masentumaan. Joskus emotionaalisesta syklistä onkin käytetty nimitystä ”herkkyysrytmi”.

Älyllinen sykli kestää 33 vuorokautta. Näistä 16,5 vuorokautta sykli on nollatason yläpuolella, ja 16,5 vuorokautta nollatason alapuolella. Positiivisen vaiheen aikana uteliaisuuden, muistin sekä oppimis- ja ymmärtämiskyvyn väitetään olevan korkeammalla kuin negatiivisen vaiheen aikana. Negatiivisessa vaiheessa emme myöskään pysty tekemään yhtä hyvin päätöksiä kuin positiivisessa vaiheessa.

On väitetty, että on olemassa myös neljäs, intuitiivinen sykli. Tämän syklin väitetään kestävän 38 vuorokautta ja vaikuttavan ihmisten ”vaistoihin ja piilotajuiseen havaitsemiseen”. Yleensä intuitiivista sykliä ei kuitenkaan mainita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.09.2009 - 01:56

Pakko ihmisellä on joskus olla paha olo, jos aina olisi tasaista hyvää aikaa niin mie en ainakaan kestäisi,mikään ei välttämättä tuntuisi enää miltään, saavutukset, onni itsessään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 03:51

Tämä oli erittäin hyvä kysymys ja erittäin hyvä oli onttopohjaoyn vastaus.Olen jo pidemmä aikaa ihmetellyt, että on kausia,milloin haluan nauttia yksityiseedestäni ja olla ihan omissa oloissani tekemättä välttämättä mitään,on kausia,jolloin, kaipaan alvariinsa kommunikointia ja toimintaa jonkun/joidenkin kanssa. Eli pitää olla aksonia.Exetera,exetra.Oli hyvä tietää noita sykleistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 06:01

kuuluu elämään ja meininkiin, olisi se tylsää olla yhtä auvoinen olo päivästä toiseen.
jotkut kestävät elämän haasteet paremmin kuin jotkut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 07:38

Sellaista on elämä. Ylä- ja alamäkeä vuorotellen. Onttopohjaoy:lle kiitos, oli mielenkiintoista tekstiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 07:41

Ihminen on vain rakennettu niin, että asiat eivät ole koskaan tarpeeksi hyvin.
Jos omassa elämässä ei ole mitään huolenaihetta, se haetaan sitten kauempaa.
Myös minulla on huonoja päiviä, vaikka en keksi ensimmäistäkään syytä miksi niin on.
Onneksi on keksitty yö, enkä aamulla enää muista olla huolissani.
Tämä vanha sanonta auttaa pitämään suhteellisuudentajun kutakuinkin kohdillaan.

" Anna minulle voimaa muuttaa se, minkä voin muuttaa.
Anna minulle voimaa hyväksyä se mitä en voi muuttaa.
Ja anna minulle viisautta erottaa nämä toisistaan. "

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.09.2009 - 07:42

Siksi kun meistä on tehty sydämellään tuntevia ihmisiä jotka suuresti välitämme kanssaihmisistämme ja itsestämme. Ja valitettavasti aina emme saa takaisin sitä mitä itsestämme annamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 07:59

Että hyvät ajat tuntuisivat ihanilta! ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 08:46

Mahtaako olla niin että takana on selvittämättömiä asioita? Ne ainakin teorioiden mukaan nousevat pintaan jossain myöhemmässä vaiheessa. Siitä syystä ihmiset tarvitsevat niin paljon eritasoisia terapioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2009 - 10:23

Meillä on taipumus elää joskus toistenkin puolesta tai toisten elämää. Ja jos heillä ei ole asiat ihan reilassa, niin ne heijastuvat sitten pahana olona omassa elämässämme. Kun osaisikin olla niin, ettei kantaisi huolta ja murhetta muiden takia, mutta sehän ei onnistu, kun olemme tuntevia ihmispoloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 10:52

Toivottavasti saat asiasi kuntoon. Nyt vaikuttaa siltä että sinulla on ollut paha mieli ja olo jo pidemmän aikaa. Juttuseura kasvotusten auttaa ainakin itselläni, kirjoittaminen ei niinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 11:04

Tämä tunne minullekin tulee usein. On vaikea herätä aamulla on ahdistava olo eij aksais millään nousta tekemään päivän askareita. mutta me ihmiset olemme sellaisia että aina ei vaan mene niin kuin pitäs. jo sateinen ilma silloin ainakin minulla on tämä tunne vielä ankeampi. Syksyllä en ole ollenkaan niin pirteä että jaksaisin. Mutta yritä sinäkin vaan jaksaa ja yrittää kyllä se siitä iloksi taas muuttuu. Aina ei ole helppoa vaikka niin luullankin jokaisella on jotain omassa elämässään. Minä tunnen ainakin nykyisin että tarvitsisin enemmän juttu seuraa ympärilleni.Se auttas paljon kun on vaikeaa ja masentaa. No ystävä hyvä kaikkea joudumme kestämään tällä elämän taipaleella. Ajattele et ole yksin meitä on muitakin jotka tuntevat samaa oloa kuin sinä.