Koiraihmisiltä ihan mielenkiinnosta kysyisin: Syökö koiranne näitä ns. teollisia ruokia vaiko kotiruokaa vaiko sekä että?

Toivoisin myös perusteluja mihin vaihtoehtoon olettekaan ikinä päätyneet.Minulla tämä kultsupentu kun on kasvattajan ohjeiden mukaan syönyt tiettyä merkkiä ihan pikkupennusta lähtien ja nyt taitaa olla kyllästymisen merkkejä ilmassa :)

Avainsanat: koiranruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 01:01

Anna ihmeesä kotiruokaa ,myös koiralla.Kyllästyy syömään näitä koiran ruokia. Ainakin kun tyttären koira on meillä...paljon hoidossa..ja on jo 12v, vanha..ja pitää ottaa sydänlääkeet 3kpl aamuisin..pakko pilottaa lääkeet maksalaatikkoon..niin menee hyvin alas..meinasi tehdä kuolemaa..kun oli nakkipalalasten.. lääkeet laitettu..ja eikä syönyt niintä vei telkkarin kulmauseen jemmaan....meinasi tulla kuolema...Tää meni vähän muuhun mitä kysyit..

Mutta koti ruoka kelpaa..Vastaus kysymykseesi. Anna vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 01:09

Lara syö teollisesti valmistettuja naksuja. Niissä on riisiä, kanaa, viljaa, lihaa ja kasviksia, sekä erilaisia ravinteita. Lisäksi annan sille tavallista kotiruokaa. Silkkiterrierin kasvattajien suosittelemaa ruokaa. Luita se ei saa. Niinkuin eläinlääkäri totesi;.... kalutkaa itse luut, mutta antakaa koiralle lihat.

Koira voi joskus kyllästyä ruokaansa tai sitten paastota, niinkuin ihminenkin. Koira ei kuitenkaan tarvitse päivittäistä vaihtelua ruokaansa, kuten ihminen. Luulen, että sinun kannattaa vaihtaa penturavinto jo hieman varttuneemman koiran ravintoon?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.09.2009 - 01:57

Ihan sekä että.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 05:30

Teollisia napsuja syö, sekä kaiken kotiruuan mikä jää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 05:38

Fiinalla on herkkä vatsa, saattaa saada vatsaoireita jos antaa mitä tahansa ruokaa. Varmaan söisi mieluummin kotiruokaa, mutta vedessä turvotettuja raksuja jossa tilkka öljyä joutuu popsimaan. Ja välillä sittenkin joudun antamaan maitohappobakteereja.

Täällä luonnonmukaisesta ruokinnasta:
www.luontaishoitolarephlex.f...barf.shtml
Täällä kultaisen noutajan ruokavaliosta:
www.eukanuba.fi/DNA/fi/fi/fi...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.09.2009 - 07:39

Tuijotan välillä minuuttitolkulla epätoivon vimmassa ruokakuppiani että taasko, taasko samaa, eikö tänäänkään mitään muuta kuin tuota iänikuista lammas-riisi papanakasaa. Ihan yököttää, mutta onhan sitä henkensä pitimiksi jotain syötävä kun sanovat minulla olevan vehnäallergian.. Rouks, rouks...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 07:42

Meillä koira syö kuivaraksuja päivittäin, plus lasten ruuan jämät ja "esipesee" kattilat ja pannut. Siivoo myös murut lattialta, pyyhkii olohuoneen pöydän jos lapsilta siihen jotai kaatuu. Eli meillä menee kaikki. Välilllä ostan esim. reissuun purkki/pötköliha ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 08:37

Minun koiravainaani oli varsin nirso ruokansa suhteen.
Kerran sain kaverilta maistiaisiksi supikoiranrehua ja kyllä maistui. Mikään muu ei sen jälkeen kelvannut.
Kotiruokien tähteet toki panin aina tarjolle, mutta huonolla menestyksellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 08:38

Meidän koira sai aikaisemmin kuivamuonan ohessa reilusti maksalaatikkoa, nakkeja, lihaa, makkaraa, kalaa, maksamakkaraa yms., ei tietenkään kaikkia yht'aikaa.
Sitten huomasimme, että ylipainoa oli kertynyt monta kiloa. Nyt se syö tiettyä kuivamuonaa ja sen kanssa ihan tosi vähän mausteeksi jotain muuta, vaikka kynnen verran makkaraa tai kananmunaa. Paino on pudonnut 4 kuukaudessa yli 3 kiloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 10:49

Silloin kun meillä koira vielä oli se söi sekä kotiruokaa,että kuivamuonaa. Hyä oli ruuat antaa koiralle mitä itseltä tähteeksi jäi.