Nyt on viimeinkin uusia kirjautuneita Napsulaisia aktivoitunut.Eikö ole hieno asia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 01:54

uusiintuminen on elinehto, tällaisillakin foorumeilla, muuten tämä kyllä kuihtuu kasaan, tervetuloa vaan rohkeasti mukaan

Kysyjän kommentti

Samaa mieltä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.09.2009 - 23:28

Tosi kiva, meissä entisissä on tosi hyviä tyyppejä, mutta uusia tuulia mekin tarvitsemme. Tervetuloa vain kaikille uusille innokkaille napsulaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 23:31

Juu,en o ihan vielä päässyt"jyvälle"tästä systeemistä mutta ainakin aktiivista porukkaa tuntuu olevan.Löysin minäkin ihan vahingossa tämän kun olen ihan noviisi tietsikan käytössä.;=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 23:32

Mukavaa vaan kun tulee lissää porukkaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 23:58

Kiva kun tulee uutta porukkaa..Sehän aina piristää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2009 - 23:59

Tervetuloa kaikki uudet. Tertsille tiedoksi, tässä ei kovin kummoista systeemiä ole, joten opit sen varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 00:36

Tervetuloa napsuun!

Uusien käyttäjien ohjeet:

Perusteet

Käytä lyhyitä lauseita ja kappaleita. Hyvä kappaleen pituus on viidestä kymmeneen riviä, lyhyempiäkin saa olla. Erota kappaleet ylimääräisellä rivinvaihdolla toisistaan.

Kirjoita vasen reuna suorana ja ilman sisennystä, oikea vapaana. Tasattu oikea reuna ainoastaan vaikeuttaa lukemista.

Älä kirjoita liian pitkiä rivejä. Sopiva rivinpituus on jossain 65:n ja 71:n välillä. Varmista että rivit päättyvät rivinvaihtoon. Tämä koskee etenkin tekstinkäsittelyohjelmiin tottuneita.

Riviä ei kannata aloittaa 'eikai, eikä, kylläkai' -sanalla eikä pisteellä. Puolipiste on pienin merkki.

Tekstin tehostaminen

Korostuskeinoja on käytettävissä aika vähän. HUUTAMISTA on erittäin paha lukea ja sitä ei kannata käyttää paria sanaa pitempään. Sitä paitsi se koskee korviin.

Hymiö

Sarkasmi on vaativa tyylilaji. Mikäli et hallitse sitä, voi yrityksesi olla huvittava tai sarkastinen muuttua kirjoitettuna veriseksi loukkaukseksi. Kun äänenpaino ja ilmeet eivät ole tukemassa lausetta, sen merkitys muuttuu helposti.

Tämän vahingon pystyt estämään käyttämällä hymiötä oikeassa paikassa. Perusmalleja ovat :-), :) ja ;-). Variaatioita on loputtomasti. Lisäksi on surullinen hymiö :-(. Jos et näe kuvia, kallista päätäsi vasemmalle 90 astetta. Älä kaada tietokonettasi. Älä tunge hymiöitä jokaisen lauseen perään, kevennä vain pahimpia herjoja.

Käytettävä kieli

Napsussa käytetään pääsääntöisesti Suomea. Kansainvälisissä vastauksissa yleensä englantia. Poikkeuksena saksankielinen de.*, ruotsinkielinen swnet.*, ranskankielinen fr.* jne. -distribuutiot.

Älä käytä Suomea tai Ruotsia ilman hyvää syytä.

Vältä ammattisanastoa yleisessä keskustelussa. Jos keskustelu edellyttää erikoistermejä, käytä niitä. Muista että usein ryhmää lukee myös joukko alaa tuntemattomia, mutta kiinnostuneita ihmisiä, jotka arvostaisivat termien selitystä.

Potentiaalisesti loukkaava materiaalia ei tule käyttää.

Tekijänoikeus

Nykyään useimmat länsimaat ovat sitoutuneet Bernin konventioon, jonka mukaan kirjoittajalla on automaattisesti oikeus työhönsä, edellyttäen että se on riittävän omaperäinen. Mitään "Copyright"-merkintöjä ei tarvita.

Tekijänoikeuksien suojaaman työn, esimerkiksi lehtiartikkelin, julkaiseminen on pääsääntöisesti laitonta. Otteita saa kyllä julkaista.

Tavoite

Kun vastauksessasi on vain, välttämättömin asia lainattuja ja loppu on tiukkaa, selkeästi esitettyä asiaa, olet oikeilla jäljillä. Muista lyhyet ydinvirkkeet niin menestyt tässä tiukassa ja arvostelevassa maailmassa.

Vastaaminen

Ja kun ryhdyt vastaamaan, lue kysymys ajatuksella. Jos kysyjä tuntuu sanoneen jotain täysin tyhmää, olet saattanut hyvinkin vain ymmärtää sen väärin.

Muista: työnantajasi tai aviopuolisosi saattaa lukea napsun vastauksia.

Älä häiritse muita

Metsästäjillä on oikeus keskustella harrastuksestaan rauhassa. Sillä siisti. Ja metsästäjät pitäkööt suunsa kiinni, jolleivat ole kasvissyöjiä.

Maailma on täynnä moralisteja, jotka yrittävät pakottaa muut ihmiset elämään heidän tavallaan. Useimmat heistä eivät ymmärrä moralisoinnillansa vain lisäävänsä vahinkoa. Jos haluat keskustella jonkin asian periaatteellisista oikeutuksista, mieti tarkkaan minne keskustelu sopii ja ota selvää sen tarkoituksesta ensin. Useimmat ihmiset eivät halua keskustella viidettäkymmenettä yhdettätoista kertaa harrastuksensa tai uskontonsa oikeutuksesta.

Pysy asiassa

Älä kirjoita vastauksia, joissa sanot "En ole koskaan kuullut tuosta asiasta mitään aikaisemmin, enkä edes tiedä siitä mitään, mutta kuvittelen..." ja sitten arvailet puuta heinää.

Kirjoitusvihreet

Niitä sattuu. Mikäli huomaat oman virheesi, ja se ei ole oleellinen, älä välitä. Jos se on oleellinen, muuta vastauksesi ja lähetä korjattuna uudestaan. Jos se on jonkun muun virhe, älä puutu asiaan.

Huuhaa

Toisinaan tekee mieli puhua pehmoisia. Älä ota kaikkea haudanvakavasti. Muista että, lukijoiden määrä on kymmen- tai satakertainen verrattuna kirjoittajiin. Kun vastaat jonkun kysymykseen kymmenet tai sadat ihmiset, joista et ole koskaan kuullutkaan lukevat sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.09.2009 - 01:57

Kyllä vain!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 02:00

Eiköhän me olla jokainen tervetullut napsuttelemaan tänne omana itsenämme eikä tämä ole elämää kummempaa. Kuitenkin ois kiva niin uudet kuin vanhatkin että pidettäs tää kanava ihmisten välillä inhimillisenä, arkisen realistisena ja suvaitsevaisena, kanavana, joka on totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 07:29

Tervetuloa vaan uudet napsuttelijat. Saadaan uusia tuulia ja ajatuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 08:15

Mukavaa,kun napsuun tulee uusia ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 08:50

onkin oikein kivaa , kun tulee uusia ihmisiä napsutteleen, jot teretulemax minunkin puolestani....:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 09:26

tottakai

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 09:37

Juu on mukavaa,kun uudet tuulet puhaltavat.Tervetuloa kaikille uusille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 09:56

Tervetuloa Tertsi!Hyvinhän se menee,olet jo kysellyt tai vastannut,
koska sulla on pisteitä!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 10:50

En oikein huomaa kuka on uusi ja kuka vanha vaikka luen toki edellä olleet vastaukset. Jos uusia tulee niin toivottavasti tulee myös uusia kysymyksiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 11:10

Hieno asia, tulee vähän vaihtelua... sitä kaivataan