Oletko saanut koskaan ambulanssikyytiä oikein lasarettiin saakka? Itseäni kerran kuskattiin,kun pyörryin pahan kerran...

Avainsanat: ambulanssikyyti ei huvireissu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 07:35

Espanjassa puhkesi umpisuoli ja hotellilta veivät ampparilla hospitaaliin. Olin siellä 14 vrk kaikkiaan ja sitten vasta lento kotiin. Amppari kuskasi Malagan kentälle ja koneeseen. Hesassa oli vastassa kentällä sellainen kuljetusauto millä huruuteltiin lentokenttähotelliin, kun en saanut lentää toista kertaa saman vuorokauden aikana. Onneksi oli matkavakuutus.

Kysyjän kommentti

Niinpä,onneksi sulla oli vakuutus,muuten olis maksanut miljoonia...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.09.2009 - 22:18

Olen saanut kerran rajun päänsärkykohtauksen takia ja kerran on tuotu sieltä kotiovellekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:30

Joo, saatu on. Ja pojan kossikat meinasivat vielä puottaa tussauttaa eukon paareilta!! Happimaskin naamalle laitto laukaisi paniikkikohtauksen. Tuli olo tukehtumisesta... Leikkaussalissakin pyysin olla laittamatta maskia naamariin ennekuin nukutus on ok. Näkeehän ne happisaturaation kuitenkin happioksimetristä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:31

olen muutamiakin kertoja, hoitovirheen vuoski kuskattiin oikein rengasreittejä salonsairaalasta - tyksiin turkuun - sieltä muutaman kuukauden kuluttua helsingingirralle , jotta kyytiä kyllä pukkas...onneksi pääsin sentään kotiin omassa autossa ...aikojen kuluttua kylläkin...jotta tuttuja ovat nuokin kuljetukset .. toivon vain et olisivat kohdallani viimiset kyydit ambulansilla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:32

1964 eräs kotitalousopettaja kilkkas minut ja moottoripyöräni kun oli kääntymässä vasemmalle tullessaan vastaan. Jalkahan sinä meni rikki ja taju. Töölössä makailin baarella ja odotin eteisessä vuoroani. Toivat toisen motoristin jolla oli vielä kypärä päässä mutta hartioiden sisällä. Lekuri vähän vikas sitä ja sanoi tule sinä operoitavaksi tuolta näkyy olevan kiireet ohi.

Lisätty: 02.09.2009 - 23:11

Tämä päälletulija oli nainen bluupää datsunillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:40

Kyllä minua on muutama kerta kuskattu ambulanssilla sairaalaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:44

Nuorena koulusta kotia tullessani henkilöauto ajoi päälleni. Koululaukussani olleet kynät olivat kaikki katkenneet sen lennettyä maantielle. Paikalle tullut henkilöauto pysäytettiin ja minut tungettiin pikku Fiattiin takapenkille sokissa ollessani. Heräsin todellisuuteen, kun kuski kyseli, että missä on terveyskeskus. Sinne päästyämme minulla todettiin hyytynyttä verta keuhkoissa ja minut vietiin ambulanssilla keskussairaalaan. Lääkärien mukaan aika kriittisessä tilassa. Parin viikon lääkityksellä ja levolla toivuin kuitenkin takaisin kouluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:54

Kyllä ole saanut.Olin reisuussa Pärnuussa.kylpylässä .Sain siellä hoitovirheen takia selkääni.Muutaman päivän olin pelkästään omassa huoneessa..missä sain kipupiikejä ja ruuan..kun en pystänyt kävelemään..Läksin abulansiila pois laivalle..missä oli lääkäri vasttan-ottamassa..Hesassa oli ambulanssi vastassa,,mistä jatkoin matkaa Marian sairaalaan,,ja sieltä sitten Kotkan-keskussairaalaan..ja olin 6kk. sairaslomalla sillon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:54

eipä ole ollut tarvetta,
kerran kyllä olen ollut mukana saattomiehenä kun kaveria vietiin lätkäkaukalosta käsi kolmesta kohtaa katkenneena

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 23:07

Kerran olen lähtenyt ambulanssilla sairaalaan..´muttei siitä sen enempää :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2009 - 23:49

En ole siinä kyydissä koskaan ollut, onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.09.2009 - 01:59

kyllä ,tosin itse en ole ollut kuin läheisenä mukana kun on käynyt läheiselle jotakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 05:57

taannoin oli ambulanssi Hki-Vantaa kentällä odottamassa , hakivat koneesta ja suoraan TAYS:iin ja ambulanssi vielä meinasi ajaa hirvikolarin moottoritiellä Hki-Tre.
sairaalakeikka venyikin pitkäksi, olin saanut jonkun kamalan pöpön ruoassa Kyproksella.
Kyprokselainen lääkäri ei olisi päästänyt pois sairaalasta siellä, mutta vakuutusyhtiöni ei antanut lupaa jäädä, vaan kehoitti tulemaan kotiin, vaikka olin tosi huonossa kondiksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 06:25

Kyllä minut on palovamman vuoksi sairaalaan kiidätetty kerran, ja sydämmen takia toisen kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 08:09

Onnekseni en ole vielä koskaan ambulanssikyytiä tarvinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 08:40

Olen kerran ollut kuskattavana sairaalaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 09:27

ranskassa jouduin ambulanssin kyytiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:24

en ole joutunut