Onko "äimän käki" tuttu tai olla "äimän käkenä"?

Lisätty: 02.09.2009 - 19:28

Suutari tietäis.....siis mikä on äimä ja mistä se käki siihen tulee?

Lisätty: 02.09.2009 - 20:48

Äimä on suurehko silmäneula ja usein kaareva."Käki"siitä tulee kun lanka työnnetään "silmästä"läpi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.09.2009 - 19:33

Ihan hyvä sanonta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2009 - 19:21

on tuttu tunne , aina silloin tällöin olaan ihan äimän käkenä ....ihmeissään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.09.2009 - 19:24

Tuttu on sanonta. Monesti tuo on lähelle lentänyt ja sitten olenkin aivan äimän käkenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.09.2009 - 19:34

On tuttu sanonta miulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 19:40

Tuttu on sanonta.Ja kyllä tässä maailmassa monta on ihmeellistä asiaa,jotka hämmästyttää ja kummastuttaa,niin että sitä on ihan äimän käkenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 19:41

Äimänkäki on Puumalassa, Saimaan rannalla metsäisessä ja vaihtelevassa maastossa sijaitseva 150 neliön huvila
www.superliitto.fi/?cat=34

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 20:49

Kyllä tässä on välillä jostakin asiasta äimän käkenä...kun ei tiedä mitä pitäis tehdä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 20:58

Kuvaava sanonta,kuten hmoilasena,olin hiukan nolona,kon tokaisin sanonnan ja kaveri oli itse moilanen...heh heh.Ehkä äimän käkenä on voimakkaampi.hmoilasena vain pikkasen äimän käkenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:22

Tuttu sanonta on ja välil oon iteki sanonu et nyt oon äimän käkenä. Se on tuo käki päässy moneen sanontaan...mistä lie tulee et kännissä ku käki....en mie ainakaa oo nähny yhtää käkeä joka ois kännissä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 03:24

Savossa on myös käytössä.