Miksi jääkaapit ja astianpesukoneet ovat useimmiten valkoisia?

Lisätty: 03.09.2009 - 18:24

Vihje: Tämä kysymys tuli kiesi-tyylisestä vitsistä. Liittyy vahvasti sovinismiin.

Avainsanat: tiskikone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 02.09.2009 - 19:35

Hyvä väri sinänsä että on monelle ja moneen taloon sopivä väri, toki onhan niitä erivärisiäkin, tosin harvemmassa kuin valkoisia.

Kysyjän kommentti

Ei näköjään ollut kenellekään tuutu vitsi.
Se, että sopii monelle, on edes aavistuksen oikea. Valkoinen sointuu hyvin hääpukuun!
(Minä en tätä keksinyt, en varmasti!)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2009 - 17:49

näkyy liat paremmin ainakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 17:51

Oisko siinä myös, että neutraali väri (valkonen) ja sopii väritykseltään useimpiin huusholleihin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 17:57

Sehän on vain pohjamaali eikö ne nykyajan lapset sotke ne näköisikseen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 18:06

sopii kaikkien värisiin kaappeihin ja kalusteisiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2009 - 18:07

Sitä olen minäkin ihmetellyt. Olisi paljon hauskemman näköisiä keittiöitä, jos olisi vähän väriä mukana, eikä steriiliä valkoista joka paikassa. Tulee sairaalat mieleen valkoisista keittiöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.09.2009 - 19:21

Nykyään taitaa jo olla niitä värillisiäkin. Valkoinen on siitä hyvä väri että se sisustukseen kuin sisustukseen. Mutta värilliseen kun kyllästyy, niin entäs sitten... Itse tuskin tulen ostamaan muita kuin valkoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 20:09

Pitää paikkansa.
Aikoinaan jääkaappeja tehneenä voin vain todeta että esim. siniset eivät menneet kaupaksi. Asiakkaan toivomuksesta sai tosin vaikka mustan jos halusi. Vakiotuotannossa oli valkoinen ja beige. Isompia kylmiöitä sai myös rosterisina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 21:23

White line-neutraali väritys,tosin joku rosteri tai teräskaappisto olis komee,mutta maksaa maltaita ja vaatis keittiölle tyylin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 21:25

Kyllä on paljon valkoisi..mutt nyt on tullut täräsen värisiä eli Tämä Rosteri väri..aika hankala kun näkyy kaikki sormen-jäljet enemmän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:24

Veikkaisin, että perinnejuttuja. Melamiinipintaiset keittiönkaapit ja laatikostot aiemmin pääasiallisesti valkoisia. Viilupinnat tuoneet puukuoseja mukaan. Nykyisin myös melamiinit puu- ja jopa retrokuosisia. Valkoinen ollut siihen nähden neutraali väri. Nykyisin keittiöt voi värittää ja pinoittaa useilla eri materiaaleilla, mutta valkoinen väri on vain säilyttänyt pintansa kodinkoneissa.
Taitaa sillä ostovolyymilla melkoinen pointti noiden valmistuksen suhteen. En ehkä saanut kaikkea haluamaani ilmaistua, mutta tuosta ajatuksesta se lähtee :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 13:47

Puhtaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 03:30

Tutkimuksissa on todettu, että valkoiseen väriin ei kyllästytä yhtä helposti, kuin värillisiin.