mitä ihminen on alunperin lehmästä hakenu kun kerta nyt tiedetään että siitä saa maitoa?? :D

Lisätty: 03.09.2009 - 14:55

osa oivalsi kysymyksen osa ei :) kiitos kuitenkin kaikille vastaajille :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.09.2009 - 14:42

Aikoinaan lehmä on ollut monelle ihmiselle elämisen elinehto. Ilman lehmää ei ole saatu maitoa, lihaa, lantaa lannoitukseen ja nahkaa erilaisiin tarvikkeisiin ja joskus myös jopa vaatteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2009 - 11:07

Lihaa oli muinoin jo mukava syödä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 13:03

Aikoinaan lehmän maidontuotantokausi on kestänyt vain muutamia kuukausia poikimisen jälkeen keväästä syksyyn ja tuotos on ollut vain muutamia litroja. Maataloudessa lehmä on tuottanut lihaa sekä arvokasta lantaa viljelyksille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 13:22

Lehmät ovat asuneet samassa rakennuksessa ihmisten kanssa ja isoina otuksina pitäneet tuvan lämpöisenä. Ja muun ruuan käydessä vähiin niistä on saatu lihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.09.2009 - 13:57

Lihaa, nyt ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 15:35

ja kokattaessa siitä saadaan myöskin härkää ...se on sentäs jotain se ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.09.2009 - 15:58

Se on otettu uusiokäyttöä varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2009 - 16:10

Oiskos hakenut kotiin lemmikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 18:42

Dna-tutkimuksilla on selvitetty, että ihminen on käyttänyt karjan maitoa ravinnokseen jo neoliittisella kaudella, joka alkoi 11500 vuotta sitten.
Sen vanhemmasta maidonkäytöstä en tiedä. Uskoisin kuitenkin, että sitä on osattu latkia aina, kun jokin elikko on kiinni saatu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 13:43

Hakemalla ei mitään.