Kuoleman syy selvisi: läppäri immeiset hoi.

sohvalle jäänyt kannettava.
www.tietoviikko.fi/kaikki_uu...323604.ece

Lisätty: 09.09.2009 - 14:38

Tässäpä tämä;
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/14041

Avainsanat: läppäri on vaarallinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 02.09.2009 - 14:01

joop, vaarallisia vehkeitä

Kysyjän kommentti

Joku aika sitten eräs napsukaisista ihmetteli; "miksi läppäri kuumenee sylissä"?
Tukki tuulettimen ilmaukot!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2009 - 08:34

Kännyköiden akut räjähtelevät tuon tuosta, mutta ne ovat sen verran pienempiä, että sillä ei henki hevin lähde.
Tietokoneet ovat erittäin vaarallisia senkin takia, että ihminen jämähtää sohvalle, ei liiku, lihoo ja terveys menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:34

jopas olikin uutinen, no minulla ain tämä läppäri on pöydän päällä , mutta ovaks nuo ilmaräppänät jossain muual, kuin tuos sivus , josta kyllä aika lämmintä puhaltaakin...täs acer aspire 5100 ne ovat vasemmalla puolella, mutta onko niitä jossain muuallakin.. täs mallis.. ?

Lisätty: 02.09.2009 - 08:36

papiti, et ois kaikille kertonut minusta, nyt ne tietää et oon runsasmuotoinen :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:35

Kylläpä oli kamala kuolema ja läppärin takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 09:02

Minun läppärissäni Acer Aspire 9520, ne ilmaräppänät ovat myöskin alla. Sattumalta pari viikkoa sitten huomasin, että se ritilä oli täynnä pölyä. Eli kone siis ottaa sen ilman sisäänsä sieltä pohjan puolelta.
Kannatta imuroida näköjään säännöllisemmin.

Jos nyt oikein hiuksia aletaan halkoa (niin kuin tapoihini kuuluu), niin kyseisessä uutisessa se pistoke, eli urospuolinen liitin, oli varmaankin kytketty pistorasiaan. Pistorasia on esine, josta siihen liitetyn pistokkeen kautta saadaan jännitettä. Pistorasia on liitännän naarasosa. Pistorasia asennetaan kiinteästi seinään, kattoon tai lattiaan. Pistorasia voi olla myös sähkö(jatko)johdon päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:15

Kyllä joo ihmeellinen kuolema. kaikkea sitä tapaahtuukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:56

uusimissa tietokoneissa taitaa kyllä olla sellanen järjestelmä, et jos kone ylikuumenee se sammuttaa ittensä, ettei noin pääse käymään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 12:00

juuri tuon ylikuumenemisvaaran takia revin virtajohdon aina seinästä kun jätän läppärini yksin so. ilman valvontaa, akku pitää sen hengissä ja toimintavalmiina ihan riittävän pitkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 16:25

Maadottamattomat sähkörasiat ovat myös vaarallisia virtalähteitä tietokoneille. Olen mitannut ampeerimittarilla tietokoneenprosessorinsuojakannesta sellaisia virtamääriä, että siinä palaisi 60 w:in hehkulamppu. Käänsin pistorasian 180-astetta ympäri ja laitoin takaisin pistorasiaan, ja jännitevirta hävisi kannesta. Jännitevirta voi myös sekoittaa tietokoneen toimintaa. Myöhemmin huoneen kaikki pistorasiat maadoitettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 22:01

Onneksi mulla ei ole läppäriä,jos se NOIN tankero on!Toisaalta mulla ei ole tapana maata minkään masinan alla vaan istun selkä suorana ja napsuttelen kirjoituspöydän ääressä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 13:37

Aina on mahdollista.