jos ihmisellä on sydämentahdistin ja se on hiukan epäkunnossa niin voiko siihen kuolla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 02.09.2009 - 08:01

Jos se ei enää auta tasaisen sykkeen pitämisessä, niin aina on vaara olemassa.
Mutta tuolla hieman toisenlaista tietoa sydämentahdistimen käytöstä.

Lähteet:
www.tietokone.fi/uutta/uutin...s_id=30445

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2009 - 08:30

Mikä on "hieman epäkunnossa"?
Oikein heikossa kunnossa oleva pumppu voi lakata toimimasta muutenkin.
Tahdistin kannattaa vaihtaa. Itse ainakin menisin korjauttamaan sen mitä pikimmin.

Lähteet:
luulo, arvaus, kuvitelma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:38

Mieletäni tilanne on vaarallinen,tahdistimen pitää olla täysin kunnossa.Suosittelen tahdistimen vaihtoa ,nyt eikä viidestoistapäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:38

en kyllä kyselis , menisin äkkiä lääkäriin tai suoraan lähempään sairaalaan..jos omistaisin tuolaisen tahdistimen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 09:05

Tiedän yhden tapauksen jossa niin kävi. Eräs entinen työtoverini kuoli, oli yksin asuva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2009 - 09:31

Kyllä siihen saattaa kuolla, koska tahdistinhan ei epäkuntoisena toimi kuten pitäisi toimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:04

se riippuu kastikkeesta... kannattee kysyä lääkäriltä.. toki dr phil ki tietää ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:18

Kyllä kannattaa uusia se laite. Kyllä siinä on myös vaarana kuolla kun on epäkunnossa. Tarkoitushan sillä laitteella on pitää sydämmen syke normaalina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:24

sydämentahdistin on sydämelle sähköimpulsseja antava laite, joka sähköisen ärsykkeen avulla saa aikaan sydänlihaksen supistumisen
kyllähän sen toiminta täytyy olla OK, muuten voi tulla ongelmia.
mutta seurantatarkastuksessa toiminta tarkistetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:40

"Hiukan epäkuntoisen sydämentahdistimen" kanssa voi kuolla aikaisemmin kuin "täysin virheettömästi toimivan" sydämentahdistimen kanssa. Olettaen siis, että sydämentahdistin on tarpeen ja sellainen on ihmiselle asennettu. Toki kuolla voi ihan ilman sydämentahdistimiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:56

kai siihen voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.09.2009 - 14:01

kyllä minun käsitykseni mukaan voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 16:32

Sydämentahdistin toimii vain tarvittaessa, joten se myös seuraa ihmisen oman sydämen sähköistä toimintaa. Sydämen siis annetaan toimia itsenäisesti, vain häiriöiden ilmaantuessa tahdistin korjaa tilannetta.

Yksinkertaisimpien tahdistimien lisäksi on olemassa defibrilloivia sydämentahdistimia (rytmihäiriötahdistimet), jotka antavat potilaan sydämeen sähköiskun hengenvaarallisen rytmihäiriön ilmaantuessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 13:36

Sydämen täytyy toimia