Osaatko käyttää kehonkieltä eläinten kanssa? Miten?

mm. Tuire Kaimio on tutkinut eläinten kommunikointia kehonkielellä. Kehonkieltä käytetään eläinten koulutuksessa ja arkipäivän käsittelyssä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.09.2009 - 06:20

kun kissa poikia komennan , lyön kädet yhteen ja otan tuiman ilmeen , sekä jyrkkä ei...uskovat ainakin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.09.2009 - 07:55

Hymähdän ja näytän sormilla - tuon kummoisempaa mutta tehoaa koiraani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:11

Erään ämmän koira tuli minulle räksyttämään ja en tarvinnut kuin katsoa sitä tuimasti silmiin niin juoksi uikuttaen emäntäsä luo ja tuo kyselemään koiraltaan mikä sulle tuli? Hah haa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:29

Taputan käsiä yhteen kun kissat ei suostu menemään ulos. Veljeni ei tarvi muutakun napsuttaa sormiaan kerran niin kisut häipyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:46

Koiravainaani ainakin osasi kerjätä hierontaa.
Se kyllä tiesi, mitä minä olin tekemässä. Jos otin asuntovaunun avaimen esille, se parkkeerasi itsensä oven viereen ja livahti autoon odottamaan, kun lastasin tavaroita.
Voi sitä surkeutta, jos en joskus voinut ottaa sitä mukaan. Se osaisi syyllistää niin uskomattomalla tavalla, että sitä ei voi sanoin kuvata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2009 - 09:23

Kyllähän noilla käsillä tulee osoiteltua katseen ja sanojen lisäksi. Hyvin tuntuu kissa ymmärtävän .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 13:19

En tykkää isoista koirista, suoraaan sanoen pelkään niitä. Välttämällä katsekontaktia niiden kanssa saan olla niiltä ihan rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.09.2009 - 14:02

kyllä osaan ,esm pelkillä käsillä näyttäen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 16:08

Meijän kissulit ymmärtää tehneensä tyhmyyksiä, kun heristän niille sormea ja sanon tiukasti ei. Pientä pullikointia kuten naksutusta saatan kuulla niiltä sen jälkeen..
Myös kädellä taputtaminen reiteen tietää sitä, että kissulit tulee/seuraa mukana esim.keittiöön.
Fiksuja otuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 19:44

Napsuttelu merkitsi Ohto kissalle ruokailua.
(lepää rauhassa Ohto poika siellä jossain...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 13:34

En