Osaatko käyttää vessanpönttöä oikein?

1.9.2009 12:22 Helsingin Sanomat: "Suomalaiset eivät osaa vessanpöntön oikeaa käyttöä"

Avainsanat: vessanpönttö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 22:39

Kyllä. Jos opiskeluaikaan 1974 TKK:lla Dipolissa opin virallisen ohjeen: Allasi on kuppi, takanasi nuppi, kun vedät nupista, putoo paska kupista. ...

Kysyjän kommentti

Loistava muistisääntö, kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.09.2009 - 22:36

En ole hesaria lukenut eikä muistaakseni ollut käyttöohjeita pöntön mukana. Mutta näistä huolimatta tyhjentynyt on joka vedolla. Iso veto isolle ja pieni veto pienelle hädälle. Käy kädenkäänteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 22:49

Jopa Bajamajassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:14

Kun tulee hätä niin älä vetämättä jätä ja lapset aikoinaan toi blandisvettä niin kauan kuin vettä riitti ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:15

Toiminut on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:25

Tee niin kuin kissat
päälle tarpeenteon
raapii soman santakeon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:32

Pönttönä käytän enkä uima-altaana,söpö runo jumppis ;-D

Lisätty: 02.09.2009 - 09:16

www.pytty.fi/pytty

Lähteet:
www.pytty.fi/pytty

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 23:58

Möö, kyllä mie veikkaisin ainakin että osaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2009 - 00:38

Kai tuota osaan käyttää, kun en paskaan ole vielä hukkunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 00:45

Tiedän kyllä mitä nämä ulkomaalaiset mm. virolaiset tarkoittavat oikealla vessanpöntön käytöllä, joten en käytä sitä niin. Ihan suomalaisittain käytän oikein, kait.
Tulipahan penskana leikittyä että vessanpönttö on amme ja kylvetin siellä nallea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 01:27

kovasti ainakin olen päivittäin harjoitellut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:10

Eiköhän harjoittelu ole tehnyt jo mestarin. Luulisin, että ihmiset käyttävät pönttöään oikein ja siihen tarkoitukseen mihin se on tarkoitettu. Luin tuon hesarin kirjoituksen. Noinhan sitä käytetään tietenkin.

Lisätty: 02.09.2009 - 08:15

yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...origin=rss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:58

meillä on wc pytyn vieressä roskis , mihin tulee kakki muu, joka ei kuulu wc pyttyyn, sinne vaan se tuotos , joka tulee ropasta ja tietty se paperi , joka sinne on tarkoitettu... joten harastamme lajittelua myökin wc.ssä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 09:08

Ei ole ollut suurempia ongelmia wc-pönttöjen käytön kanssa - en siis myönnä olevani "pönttö".

Onttopohjaoy:n hieno runo toi mieleeni Junnu Vainion aikoinaan Kotkan Lyseon vessan seinälle kirjoittaman "runon":
"Istun tai kävelen, niin perse soittaa sävelen!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:35

Jos tähän ikään menessä ei ole oppinut käyttämään niin ei sit kyllä enää opikkaan. Tämä on muutenki joka päiväistä homma ja moneen kertaan niin on jo pakko oppia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:59

melkein

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 14:09

Suomessa WC:tä käyttää muutkin kuin suomalaiset. Teidän ihan faktana että venäläiset ja virolaiset eivät osaa WC:tä käyttää, ei muuten suihkuakaan, eivät erota WC-pönttöä ja suihkua toisistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 18:51

Luulisin osaavani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 19:37

Pitää varmaan lukea käyttöohjeet kun seuraavan kerran menen istunnolle.
Ilmeisesti tuokin on jonkun työryhmän viiden vuoden tutkimuksen tulos...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 21:18

Kyllä osaan..en laita mitään ylimääräistä sinne..Omat tarpeet vaan..ja pumppa joka kerta..että vessa pysyy raikkaana..