Sanooko kymmenen tikkua laudalla ja kirkon rotta sinulle mitään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 21:48

Tuttuja lapsuuden ajan leikkipelelä ja ihan hauskoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 21:49

kyllä se oli kiva peli, korttelin kersojen kanssa niitä aina pelattiin ja hauskaa oli... osaakohan nykynuoriso noita pelejä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 21:52

Helsingissä lapsena niitä leikittiin. Oli hauskaa keksiä kaikenlaisia huijauksia sääntöihin, ja jallittaa toisia. Aika kului mukavasti, silloin pihoilla oli vielä lapsia leikkimässä, nyt vain harvoissa paikoissa on niin paljon lapsia yhdessä ulkona, että saisi mitään kivoja leikkejä pystyyn Sääli !
Tuohon leikkisarjaan kuului vielä purkkis, eiä nuolipiilokaan ollut hassumpi leikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 21:53

joo, aina pienenä pelattiin noita joko kotona tai koulussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.09.2009 - 21:55

Tutun oloisia pelien nimiä, mutta en muista koskaan osallistuneeni noihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 22:11

Kyllä sanoo ja tuo mieleeni kaikki lapsuusajan leikkitoverit,kenen kanssa näitä leikittiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:04

Kyllä ovat tuttuja pelejä. Varsinkin kymmenen tikkua laudalla oli sellainen peli, jos siinä joutui etsijäksi, ei hänen etsintähommalleen meinannut tulla loppua. Sai siinä sitten koko päivän hakea kaikkia piilossa olijoita ja keräillä tikkuja ympäri pihamaata..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:12

Hurjatta jo muisteli mun puolesta lapsuuden Hkiä,mutta semmosta se oli ,pentuja oli kuin Vilkkilässä kissoja,hypättiin narua ja barbie-kuvioita oli liidulla joka paikassa,pihoilla ja kaduilla.Tytöt ja pojat kimpassa leikkivät,yksi laski 20neen nojaten seinää vasten ja loput piiloon pinkas,nimeä en muista,sitten oli jokin "mustaa miestä ken pelkää".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:17

Leikkejä,eivät puhu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 23:59

Kirkonrotta sanoo ainakin jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2009 - 00:27

Lapsuuden tuttuja leikkejähän nuo olivat. Lisäksi Hesassa oli suosittu katupiilonen. Aina saatiin talkkarit kimppuumme, kun eivät hyväksyneet rapuissa ravaamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 05:17

Lapsuudesta tuttu ulkopeli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 06:09

Lapsena niitä leikittiin, olen omille lapsille opettanut ne myös ja lapsenlapsilleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 07:50

leikkejähän ne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:14

Lapsena niitä pelattiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 08:18

Tulipahan lapsuus mieleen noista peleistä. Kyllä niitä leikittiin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 09:03

Köyhä kuin kirkonrotta, sanottiin joskus jostain henkilöstä. Aika paha sinänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:42

Nämä ovat minulle lapsuuden leikkejä. Kyllä niitä tykättiin pienenä paljon leikkiä naapurin lasten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 19:29

Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen;
Sir Elwoodin hiljaiset värit: Kymmenen tikkua laudalla, kappale.
Toiseksi sitten nuo kaikkien tietämät pihaleikit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 19:53

Lapsuus tulee mieleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2009 - 14:07

juu lapsena leikittiin