Harrastatko omenien kuivaamista ?

Avainsanat: omenat kuivaaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 31.08.2009 - 21:47

Kyllä olen aina syksyisin kuivurilla talven naposteluviipaleet kuivannut.

Kysyjän kommentti

Taidankin hankkia kuivurin, sillä kuivatut omenat ovat mukavia iltanaksuja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 21:48

en ole laittanut , mutta ois hyvä idea , jos voi vain syödä omenia , niin niitä kuivata, sieniä olen kuivannut ja säilyvätkin niin todella kauan..jos ei niitä syödä samantein pois...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 21:58

En ole niitä uunissa kuvannut,mutta nyt aijon ostaa hyötykasvi kuivurin sitten kuivaan myös omena renkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 22:39

Tein omakotitaloni alle isoista betonirenkaista talon rakennusvaiheessa maakellarin. Lämpötila on aina sopiva + 6 astetta ja siellä on myös ilmanvaihto, sekä valot. Säilytän siellä juureksia, perunoita, suolattuja sieniä lasipurkissa, marjoja ja myös omenat säilyvät hyvin, kun peittelen ne ensin hyvin jollain ilmavalla peitteellä esim. harsokangas on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 22:39

En ole iknä omenia kuivanut..nyt vasta katselin kaupassa kuivuria..että pitäiköhän ostaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 23:01

en ole kuivatellut omppuja. enkä varmaan kuivattelekkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 23:31

Viime syksynä kyllä kun oli pihassa puita ja lainassa se värkki jossa kuivaaminen onnistui useammassa tasossa. Joskus olen kuivannut saunassakin, mutta on erittäin hidasta. Uunissa tulee palanut maku liian helposti.
Tänä talvena taidan nauttia "punnitse ja säästä" kaupan kuivattuja omppuja, tulee varmaan loppujen lopuksi halvemmaksikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 00:49

en harrasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 02:07

En ole kuivannut.Kaupastakin ostan aina ne tuoreina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 03:35

En

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 08:35

Ennen harrastin, nykyisin en enää koska nykyisen asuntomme pihalla ei kasva omenapuita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 08:55

en harrasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 10:30

En ole koskaan omenia kuivannut. Parempia tuoreena syötynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 10:43

olen joskus kokeillut, nyt ei kyllä aikoihin ole tullut kuivattua omenoita,
raikkaan kirpeinä parhaita siskon omenapuusta