Oletko ollut Eduskuntatalossa ? Missä ominaisuudessa ?

Itse olen ollut siellä TV-kuvaajan vieraana, kansanedustajaa tapaamassa, ja kerran vihreiden kokoushuoneessa paikallisyhdistyksen kokouksessa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 13:10

Olen ollut montakin kertaa-.Määrätyt "puolueen" kokoukset pidetään siellä eli puolueen ryhmähuoneessa, joskus taas uudessa lisärakennuksessa.
Parikymmnetä vuotta sitten olin ke:n vieraana ja pääsin paikkoihin joihin ei muuten pääse.

Kysyjän kommentti

Eduskunta on tärkeä ja keskeinen paikka omassa hallintojärjestelmässämme. Sen ymmärtää paremmin, kun vierailee siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 19:05

koululaisena tutustumiskäynnillä,
opiskelijana jättämässä adressia ministerille
ja aikuisena entisen luokkakaverin (kansanedustajan) kutsumana vieraana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 19:06

1.Olen .2.Tutustumiskäynnillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 19:08

Olen työni puolesta vienyt sinne painettua materiaalia
oli joku täys istunto meneillään
sekä kahvia olen sinne rahdannut päättäjille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 19:12

Olen käynyt eduskuntatalossa luokkaretkellä,.Pääsimme seuraamaan täysistuntoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2009 - 19:25

Olen ollut kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran vietiin adressia Urpo Leppäselle ja toisella kerralla kävimme katsomassa täältä meiltä päin olevaa kansanedustajaa. Hän kierrätti meitä siellä ja talo tarjosi pullakahvit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 19:32

Joskus vuonna nakki koulun kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 19:57

Oli joku keskiolut keskustelu 60-luvun lopulla kun tuli käytyä lässytystä kuuntelemassa yhden pitkän illan.
Kysyin joku vuosi sitten kiltamatkalla koulukaveriltani, mitä hän tekee työkseen, sanoi olevansa eduskunnassa? Sitten Olonetsissä aamupalalla hinnoittelimme budjettia tulevalle vuodelle, oli nääs talousvaloikunnan sihteeri. Nyt on päässyt täysinpavelleena jo eläkkeelle kun ei ole tullut eduskunnan leimalla varustettua joulukorttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 20:04

nyt minulla onkin aika moinen aukko sivistyksessä, kun en ole ikinä ollut , kuin rappusilla ...nekin olivat ihan alemmalla tasolla ...pitää korjata moinen , kylätoimikunta kun järjestää sinne retkiä, niin pitää varmaankin ilmoittautua mukaan...nyt kun siellä on ns. oman kylän flikkakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 20:12

Ainoastaan luokkaretkellä tuli siellä käytyä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 20:23

.... töissä eduskuntatalon ravintolassa IPU-konferenssin aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 20:46

Kaverin kanssa kun hän kävi siellä työhaastattelussa vuosituhannen alkupuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 23:31

En ole muuta kun seisonut rappusilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 00:52

enpä ole kun rappusilla vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 03:40

Olen.Monia juttuja on siellä tullut hoideltua jo opiskeluajoista laähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 10:42

En ole koskaan ollut. 11 vuotias tyttöni sanoi mä haluan sinne käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.09.2009 - 10:46

Luokan kanssa tutustumassa paikkaan. Esittelijä kertoi että jokainen suomalainen omistaa pienen palan eduskuntataloa. Olin alaluokilla ja luulin olevani kovastikin rikas, kun omistan sieltä jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 12:00

Koululaisryhmässä hälisemässä ja istumassa hetkisen istunnon aikaan katsomossa.