Elehditlö etelämaalaisittain käsilläsi puhuessasi ? Piirrätkö viivoja ja kaaria, huidotko suuntia jne. ?

Kategoria : käsillä puhuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 23:15

Kävelevä tuulimylly :-D

Kysyjän kommentti

Muistutat erästä ystävääni...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 18:32

en varmaankaan osais ilman käsiä edes puhua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 18:44

KYLLÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 18:45

olen huomannut että huitomiseni määrä on paljon kiinni siitä millä kielellä yritän tehdä itseni ymmärretyksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2009 - 19:18

Aika rauhallisesti käteni ovat paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 20:14

Riippuu tilanteesta/paikasta, yleensä kädet toimii kyl mulla sanojen saattajina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 20:27

Aina silloin, kun huomaan vastapuolen ilmeen muuttuvan, eli en ole selostanut asiaa ymmärrettävästi, ilmeisesti. Silloin hidastan puhettani ja puhun käsilläni. Perille on mennyt tai toinen osapuoli on ollut todella hidas ymmärtäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 21:35

Eledin jonkuin verran puhuessani,mutta silleen,et kuulijat on kuitenkin turvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 22:45

Jonniin verran juu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 00:54

Enpä hirveästi ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 01:53

En. Itikoita häätääkseni käytän kyllä kaiken mahdollisen viittoma- ja huitomistekniikan niksit hyväkseni. Voimasanoja saatan myös silloin käyttää ja manauksia apunani tehostaakseni hurjaa luontoani tilanteen ratkaisemiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 03:46

Kumppanista riippuen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.09.2009 - 10:31

Jonkin verran tulee huidottua, varsinkin jos olen innostunut kovasti jotain selittäessäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 13:18

Jonkin verran käytän käsiä puhuessani. En nyt huido suorastaan mutta jotain sinne päin eli ilmennän puhuttua kieltä.
Suomen kieli on niin rikas että vähemmän täytyy käyttää "apumerkkejä" mutta muissa kielissä enemmän.