Mitä kaikkia sanontoja tiedätte?

Aikanen lintu madon nappaa,Kiertää kuin kissa kuumaa puuroa,parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla,ei olla pappia kyydissä.Siinä muutama itseni muistama.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 16:58

Turha nuukuus ja pieni huoruus ei kannata. Niin sopii kuin hajuvesi lihapullaan. Hyvää hyväks ja paskaa tienpuolest lisäks.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 16:50

Tiedän paljonkin, mutta netti tietää enemmän. Tässä esimerkkejä.

koti.mbnet.fi/~raijae/sanail...askut.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 16:53

Ei tuu nyt muuta mieleen kuin:
'Let's go', sanoi luteet, kun punkka paloi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 16:57

Paljon, mutta tässä nyt muutama aluksi: kipinästä tuli syttyy. Aina roiskuu kun rapataan. Missä yhellä ahas siinä kahella paras. Ei tyhjä lato kattoa kaipaa. Niin makaa kuin petaa ja sitä saa mitä tilaa. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Joka tyttönä toruu se akkana tappelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2009 - 17:01

Nyt mentiin sanoi Jermun VPK, kun ei ollut kuin muutama metri letkua ja risainen ämpäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 17:02

Mitä sanoja tiedätte Minä tiedän yhden sanan "sumpsihveli" en ymmärrä kysymystäsi ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 17:49

vaihtelu virkistää sanoi kissa, kun emännällä pöytää pyyhki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 18:15

"Niin kiero, että syö rautanaulan ja paskantaa ruuvin"
"Toimii yhtä huonosti kuin venäläinen perseensuristin - ei surise, eikä mahdu perseeseen."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 19:45

Ei oppi ojaan kaada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 20:31

Pidä Helsinki siistinä,
syö pupu päivässä.

Mene kirkkoon nyt,
vältä jouluruuhka.

Älä koskaan syö tyhjään vatsaan

Naisilta jotka haluavat tasa-arvoisiksi
miesten kanssa puuttuu kunnianhimo.

Joka työntää tänään päänsä hiekkaan,
kirskuttaa huomenna hampaitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 21:31

Räkänokastakin tulee mies,mut ei tyhjän naurajasta ...sanoi opettaja aikoinaan mulle koulus. Ja parempi katon kulmalla kuin toraisan vaimon huonetoverina. sananlasku raamatusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 00:57

niitä on niin paljon ettei edes viitsi ruveta luettelemaan, mutta kuitenkin tiedän siis paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 02:06

- Sekim mies puhhuu paskaa niin palijo, ettei niilloo ees kompostia kotona.
- Mies on niin veltto, että jos ois sukassa reikä niin valuis siitä pois
yms....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.09.2009 - 10:22

Esim. tällainen: Olo on kuin osuuskaupan hoitajalla kun kassassa on kymppitonnin vajaus. Sanontoja tiedän hyvin paljon, mutta niiden luetteleminen veisi tässä liikaa aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 12:25

Aina huulet maalissa vaikka pask*t housuissa ;-D