Keitätkö "lisukeperunasi "kuorineen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 31.08.2009 - 08:06

Erittäin harvoin kuorin ne etukäteen. Kuorimaton peruna säilyttää makunsa paremmin ja sitä myöten uusiokäyttö on helpompaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 05:54

melkein aina ...poikkeuksina ovat ruoka vieraat, jolloin kuorin ne valmiiksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 06:09

Minä aina kuorin perunat, minulla on aikaa paljon ja se on niin pieni homma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 07:19

joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 08:25

Arkena keitän kuoriperunat ,sunnuntaina kuorin valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 08:49

Yleensä kyllä. Tosin meillä ruuanlaitosta huolehtii yleensä mieheni, joka puolestaan kuorii potut ennen keittämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 09:05

Meillä keitetään perunat kuorineen. Minä syön myös ne kuorimatta, siis kuoretkin, vaimo kuorii omat perunansa.
Perunankuoret ovat terveellisiä, lisäksi säästyy aikaa ja vaivaa! ;=))
Kuulinpa kerran jutun sodassa vatsaan haavoittuneesta suomalaisesta sotilaasta. Mikään ei parantanut sirpaleiden aiheuttamaa vahinkoa. Lopulta lääkäri oli sanonut: "Emme pysty sinun vatsaasi parantamaan. En voi luvata mitään, mutta aloitapas syödä keitetyt perunat kuorineen."
No - miehen vatsa parani tällä keinoin.
En tiedä onko kyseessä legenda vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 10:54

Kuoriperunat on parhaita,aina uusia pottuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.08.2009 - 11:00

Vähän mielialan mukaan ja ruuankin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 11:44

Kyllä aika useesti tulee näin tehtyä. mutta riippuu mitä ruokaa muutenkin laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.08.2009 - 13:16

yleensä kuorin, paitsi uudet perunat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 13:43

kuorineen keitän ja kuorineen myös syön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 14:44

Kuorineen keitän, paitsi jos syömme muusia, tai jos on vieraita. Nyt jäivät perunat melko pieniksi, niitä ei kukaan hullukaan ala etukäteen kuoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 03:27

toki.