Kylläpä nauroin makeesti

Kuulin äsken tv:stä vanhoja uutisia Suomen Kekkoseksi valittiin taas presidentti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2009 - 21:45

Nykyisestä presidentistä ei ole Kekkosen saappaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2009 - 21:44

Hyvä valinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.08.2009 - 21:51

Kekkonen, Kekkonen, Kekkkonen. Vaikka olenkin ollut vähänläntä likkanen niihin aikoihin kun Kekkosta valittiin, niin muistan hyvin tuon äänien laskennan. Ja jotenkin minä taisin tykätäkin hänestä pressana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 21:51

kekkonen kekkonen kekkonen....siinä oli mies...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 22:04

No joo - siihen aikaan Kekkosen auktoriteettia ei uskallettu kyseenalaistaa.

Paljon hyvää ja huonoa siinä mutta ehkäpä elämä tuntui jotenkin turvallisemmalta kun oli olemassa yksi "maan isä" johon saatoi jotenkin uskoa ja luottaa - varmaan ositttain johtuu iästänikin.
Varmaan vasta Manun aikana sketsit ja etenkin Sahtivaaren aikaan irvailu mm. telkkarissa sketseissä pääsi vauhtiin Halosesta nyt puhumattakaan. Jollakin tapaa kyllä osittin surullista siinä kun ei mitään enään kunnioiteta - toisaalta onhan se hyvä että ollaan avoimempia mutta joskus kyllä mennään liian pitkälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 22:04

Urho Kaleva oli PRESSOJEN PRESSA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 22:29

Urkissa oli karismaa ja lavasäteilyä,Urkki oli Urkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.08.2009 - 22:51

No jos se noin sanottiin, niin kyllä varmasti naurattaisi minuakin. Sanat menneet sekaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 00:26

Presidentti, joka valittiin poikkeuslailla kansalta kysymättä, ei ehkä kelpaa demokraattisuuden esikuvaksi. Kekkonen oli kieltämättä taitava politikko ja vaikeassa tilanteessa piti Suomen erillään suurvaltojen kiistoista. Vasemmiston surkeata tilaa riekutaan lähes päivittäin mediassa, eikä syyttä. Oikeisto on päässyt niskan päälle. Sodanjälkeinen aika pyritään leimaamaan ankeaksi ”suomettumisen” ajaksi. Kekkonen on leimattu ”suomettumisen” pääkonnaksi ja sylttytehtaaksi. Tosiasiassa Suomen ulkopolitiikka ei ole koskaan ollut niin järjellistä kuin se oli Urho Kekkosen kaudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 10:57

Oli siihen aikaan hyvä valinta. Nykyään tuntuu että presidentiksi valitaan "kuka sattuu" eli se jota viimeksi luulisi.... no ajatkin ovat toiset.