Flora & Fauna : Onko kasvimaalla satoa vai tuhoa ? Meillä hiljenee, perunat saatiin pois, enää porkkanat ja muutama kaaliperhosilta syömättä jäänyt kaalinlehti. Ruusukaalikin näyttää ihan peruspuskalta. Omppuja vielä ootellaan ja syödään ...

Lisätty: 30.08.2009 - 21:09

Tietysti on vielä nauriitakin ja punajuuria kasvamassa, mutta niitäkin jyrsii joku mato. Eli luomua pukkaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2009 - 21:15

Satoa enempi kuin tuhoa,perunat olen käyttänyt pikkuhiljaa,porkkanoita jätin vielä maahan runsaasti,samoin punajuurta,ruusukaalit kamalan kokoisia ja lehdet reiälliset kuin luotisateen jäljiltä,lantut kenollaan ja samoin sipulit,salaatti on kait pikapuoliin käytettävä paitsi vuonankaali saa kasvaa vielä pitkään.Kovin vihreätä oli,kävin tänään.

Kysyjän kommentti

Meillä tuli sitten loppujen lopuksi useita ämpärillisiä perunoita, joten pojan kylmiössä on sitten varastoa heille aikain pitkälle yli joulun. Porkkant onnistuivat myös hyvin , nyt tulee kyllä säilömis- ja säilymisongelma niiden kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2009 - 21:26

Sipulia tuli vähän,peruna vielä nostamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 21:36

vain omenat vielä tarhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.08.2009 - 22:24

Ei minulla ollutkaan kasvimaalla kuin lehtisalaatti, tilli ja persilja. Perunat kasvatin tänäkin vuonna ämpäreissä ja nostin ne lauantaina.
Omenat ovat vielä raakoja, mutta kunhan kypsyy leikaan ne viipaleiksi ja kuivaan kuivurilla sitten talvella naposteltaviksi.