Osaatko kuvan kaappauksen

www.aijaa.com/v.php?i=4775856.jpg

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2009 - 19:35

Perusasioita jotka oppii nykyään koulussa jo ala-asteella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2009 - 16:08

En osaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.08.2009 - 16:29

osssaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 16:35

En ossaaa,en ole ers funtsinut kuvan kaappaamista;minust on tyhmä vastata vain kyllä tai en,joten voisit kertoa yleisesti ja yhtäläisesti,nyt kun peli on jo 2-1.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 16:45

Harvemmin tulee tarvetta moiseen, mutta luulisin osaavani .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 16:46

Rajasin sen myös?

Lähteet:
www.aijaa.com/v.php?i=4776458.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 16:52

en osaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 17:18

onnistuu useammallakin tavalla esim. Ctrl+PrtScr ja sitten paste sopivaan alustaan ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 18:18

en osaa noin vaikeita , no en kylläkään osaa mitään muutakaan kunnolla tällä läppärillä....tai muullakaan tietsikalla.. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.08.2009 - 20:29

En taida osata, mutta näinköhän minulle edes on tarvetta kuvien kaappauksille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 21:24

En kaappaile kuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 01:43

Onnistuu ja tapoja on useitakin erilaisia. Itse teen myös esimerkiksi widgettejä. Widgetin tekijän ei tarvitse osata ohjelmointia kovinkaan paljon. Mitään Java- tai C-kielien opettelua ei tarvita. Jos olet joskus tehnyt nettisivuja, osaat luultavasti tehdä myös widgettejä. Widgetti on käytännössä pienehkö www-sivu, joka näkyy työpöydälläsi. Widgetin käyttämät tiedostot ovat kansiossa, joka on pakattu.

Esimerkiksi Widgetti, joka hakee automaattisesti 5 päivän paikallissääennusteen Ilmatieteen laitoksen verkkosivuilta ja näyttää käyttäjän valitseman kaupungin osalta sääennusteen widgetissä. Käyttäjä voi päivittää sääennusteen joko itse klikkaamalla päivitä-kuvaketta tai valita asetuksista automaattisen päivityksen (esim. päivitetään sääennuste 30 minuutin välein tai aina kun heijastusnäyttö avataan). Käyttäjä voi valita haluamansa paikallissääennusteen 51 paikkakunnasta.

Voi myös tehdä omat sääennusteet sen avulla. Widgetti on omiaan, jos haluaa katsoa joka päivä paikallisen sääennusteen. Käytännössä widget hakee paikallissääennusteen aivan kuten teet itsekin, eli menet selaimella Ilmatieteen laitoksen verkkosivuille. Widgetti vain automatisoi tämän prosessin ja näyttää sääennusteen yksinkertaisessa muodossa.

Widgetti on täysin suomenkielinen, mutta se on saatavilla myös englanninkielisenä (kielen voi vaihtaa englanniksi valitsemalla Yahoo Widget Enginen asetuksista järjestelmän kieleksi englannin).

Voit tehdä myös kuvankaappauksia ja sivuja wysiwyg-editorilla.
Hyviä tekstieditoreja Windowsille ovat mm. Notepad++ ja Notepad2.

Ohjeet aloittelijalle: WYSIWYG-editorit

Vaikka parhaaseen lopputulokseen pääseekin kirjoittamalla kotisivut tekstieditorilla käyttäen (X)HTML-kieltä, voi kotisivuja tehdä myös tietämättä HTML-koodista mitään. Netissä on lukuisia ns. WYSIWYG-editoreja, joiden avulla kuka tahansa HTML:stä tietämätön voi tehdä www-sivuja.

WYSIWYG-editorilla tehty www-sivu on yhä se sama HTML-kielellä tehty sivu, kuin minkä voisi tehdä käsin kirjoittamalla HTML-koodia. WYSIWYG-editorilla kotisivun tekijän ei kuitenkaan tarvitse itse osata HTML-kieltä, koska editori kirjoittaa HTML-koodin käyttäjän puolesta. Kotisivun tekijä voi käyttää sivujen tekoon editorin graafista käyttöliittymää. Hän voi muokata sivua siinä muodossa kuin se tulee todennäköisesti näkymään nettiselaimessa.

Tässä on myös hyvä kuvankaappauksessa käytettävä ohjelma eli Screenshots

Explore the newest release of the K Desktop Environment and see the new features.
KDE 4.2.0 Screenshots. Valitettavasti se on englanninkielinen.

Sitten venäjänkielinen versio, jos haluat itä-naapurin markkinoille eli Tutaj znajdziesz tylko wartościowe informacje.

Tässä oli vain pieniosa kaikesta mahdollisesta ja sitten kun siihen saadaan vielä visuaalista puolta 3D-studioilla ja kamera-ajoilla, sekä ohjelmoinnilla vaikka esim. javalla, näkymät ovat vaikuttavia. Niillä voit tehdä vaikka omia pelejä ja sijoittaa ne nettiin, kun hankit itsellesi oman domainin käyttöösi.