Mitä mieltä linja-auto kyydistä? Vauhti ja ja jarrutuket hurjia hyvä että pysy penkillä. Onneksi pysyi omalla kaistalla.

Hyvä että mutkista selvisi..ihan kamala kyyti..pelotti todella..Olisitteko ilmoittannu poliisille?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 21:42

Täällä pääkaupunkośeudulla se vaihtelee.Joudun arkisin käyttämääm joka päivä bussia.Toiset kuskit kaahaa kuin heikopäiset.Se pelottaa .Useimmat kyllä ajavat rajotusten mukaan.Kyllä olisi syytä ilmoittaa poliisille,jos ei kuski noudata liikennesääntöjä.Onhan siinä usean ihmisen henki vaarassa!

Kysyjän kommentti

Kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 21:36

En noin hurjassa kyydissä ollut, minä kyllä olisin tiedustellut linja-autoyhtymältä ensin asiaa. Ilmeisesti matkasi on ollut lähitaajamissa jossa bussi joutuu pysähtymään pysäkeillä, mutta kyllä jotain outoa on kuskinpuolelta.

Lähteet:
Niin aika omituista

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.08.2009 - 21:54

Kuskilla on olllut huono päivä ja purkanut agressioitaan auton ratissa. Ei missään nimessä niin saisi olla. Mutta ainakin noilla pitkänmatkan linjoilla on tiukat aikataulut ja silloin noita tapahtuu hyvin usein. Ja aikatauluthan se on kaupunkiliikenteessäkin. Myös se vaikuttaa jos siellä pysäkillä oleva ei muista ilmoittaa hyvissä ajoissa haluavansa juuri sen bussin kytiin. Viimetingassa kun kättä heilautetaan, niin kuskin on pakko tehdä niitä äkkijarrutuksia, että jotenkin edes pysäkkialueelle saa biilinsä pysäytettyä.
Itse aikoinani kaupunkiliikenteen busseilla työmatkani kulkeneena muistan tuollaista tapahtuneen hyvin usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 23:19

no en varmaan olisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 23:32

ainahan niitä välillä löytyy bussin ratista kännisiä tai muuten ruuvit löysällä ajavia kuskeja,

poikkeavista/vaarallisista ajotyyleistä kannattaa aina ilmoittaa vähintään sinne liikennöitsijälle, törkeissä tapauksissa suoraan poliisille ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 12:35

Pari kertaa olen ollut välillä lakisto/espoo-eliel aukio/helsinki kyydissä (345) kun kuljettaja on saanut sakot reilusta ylinopeudesta. Valitti sitä että oli myöhässä mutta poliisi totesi vaan että pitää neuvotella löysemmät aikataulut.
Nyt täällä pohjoiskarjalassa on kyllä ihan sama meno, vaikka lapsen rattaat on jarrut päällä keskellä ne liukuvat usein kurvissa milloin minnekin. Lyhyillä matkoilla on vielä yritettävä pysyä itsekin pystyssä kassien kanssa. Kertaakaan ei tosin ole ollut lähellä jäädä oven väliin, silloin on ollut kuljettajilla aina aikaa odottaa rattaiden ja muiden hitaiden poistumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.08.2009 - 16:39

tykkään ainakin pitkän matkan busseista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 18:24

Olen aina matkustanut tyytyväisin mielin linja-autossa. Voi kai se johtua siitäkin, että asun maaseudulla.Ihmisillä ei ole täällä niin tuhottoman kiire.Ei tarvitse kaahailla, linja-autonkaan.
Yhden kerran olen kirjoittanut tulenpalavan kirjeen erään linja-autofirman asiakaspäällikölle. En saanut apua kuljettajalta, vaikka pyysin.En ole myöskään saanut mitään vastausta ko.firmasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 09:56

Bussilla matkustan tosi harvoin mutta joskus on Helsingin sisäisessä liikenteessä sattunut olemaan kuljettaja linjalla X joka on ajanut "omituisesti" eli ihmiset ovat heiluneet sinne tänne ja horjahdelleet toistensa päälle (seisoessaan käytävällä). Joku on tietysti huudellut kuskille välittömästi, mutta eipä taida auttaa....
Tuo määrätty kuljetta linajlla X oli eräänlainen leganda lajissaan, en tiedä onko kuljettajana enää. Asiakkaissa ei ole mitään syytä kaahaamisiin eli jos aikatulu ei pidä, ei sitä ihmishenkiä vaarantamalla saa kiinni kuroa.