Miten yhtäpaljon voi olla enemmän ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2009 - 09:47

On varmasti useita oikeita vastauksia, tässä pari ehdotusta:

1. 1 litra vettä ja 1 litra rautajauhoa. Molempia on yhtäpaljon, eli 1 litra, mutta 1 litra rautajauhoa painaa enemmän kuin 1 litra vettä.
2. Tai sitten tarkoitat kysymykselläsi eri yksikköjärjestelmiä. Esim. SI-järjestelmä on maailman yleisin mittayksikköjärjestelmä. On olemassa muitakin; mm. Planckin yksiköt , joka on Max Planckin esittämä luonnollinen yksikköjärjestelmä. Esimerkiksi Planckin pituus on 1,6 × 10 potenssiin-35 metriä, joten 160 senttinen ihminen olisi 10 potenssiin 35 pituusyksikön mittainen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 20:05

Yksi pois yhdestä on kaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 21:47

Ei mitenkään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 23:20

ei mitenkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 00:50

Pohtimisen arvoinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 02:11

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..Eikös ihminen ole matematiikan keksinyt?Ei se sitten ihan täydellinen juttu voi olla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 10:25

Esim. tietokirjoja on määrällisesti enemmän kuin paljon huomiota saaneita. ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 13:58

Höh,kilo pumpulia on suurempi määrältään kuin kilo...voita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.08.2009 - 16:40

ei voi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 10:54

Kysymys on sen verran epätarkka että vaikea tuohon on täsmävastausta kenenkään antaa. Jos kaikkia on määrällisesti yhtä paljon ei se tarkoita painollisesti ja päinvastoin...