Hyökkäsikö Suomi Hitlerin kanssa yhdessä Venäjälle?

Suunnittelivatko Hitler ja Mannerheim yhdessä Venäjän valloitusta niin että Suomesta tulisi ns. Suur-Suomi ja Saksa saisi Venäjän valtansa alle?

Luin nimittäin eräältä historian nettisivulta näin. Jos tämä on faktaa, niin miksi koulukirjat sanovat muuta?

Lisätty: 29.08.2009 - 21:31

Perustaessaan suur-suomea, Hitlerin tuella, suomi hyökkäsi yli neuvostoliiton rajan?

Avainsanat: mannerheim hitler suur-suomi venäjä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 19:39

Ei kai nyt sentään Venäjälle?
Mutta Neuvostoliiton suuntaan kylläkin Suomi ja Saksa yhdessä taisivat "höökiä". Ja vastaavasti Neuvostoliitto yritteli tänne Suomeen päin...
Siinä Suomen ja Neuvostoliiton välisessä viimeisessä sodassahan Suomi tuli lopulta hyväksi kakkoseksi ja Neuvostoliitto viimeistä edelliseksi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.08.2009 - 19:38

Minun tietojeni mukaan ei hyökännyt, mutta kun historiaa yritetään aina muuttaa kullekin osapuolelle sopivaksi, niin kuka sitä loppujen lopuksi tietää kuka hyökkäsi ja mihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 19:57

Trippendrop sopimuksessa Hitler ja Stalin jakoivat Euroopan ihan toisin.
Neuvostoliitto tuli hakemaan omaansa Suomesta mutta nyrvähti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 23:28

noinhan se suunnilleen meni kuten jumppis kertoi,
ei pidä ihan kaikkea uskoa mitä sieltä nettisivuilta sattuu löytämään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 00:53

Uutta historian kirjoitusta,on fiktiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.08.2009 - 16:41

ei minun käsitträäkseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 11:14

Kaikkea sitä kuuleekin!!! Eli vasemmistopropagandaa!
Yrittäkää nyt sentään Venäjä ja Neuvostoliitto erottaa toisistaan.

Lisätty: 01.09.2009 - 14:38

Jumppis kertoo niinkuin asia on. Netti on täynnänsä vääristeltyä asiaa.