Asuuko paikkakunnallasi paljon maahanmuuttajia?

Lappeenrannassa on heitä paljon.

Avainsanat: maahanmuuttajat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.08.2009 - 19:31

Paljon niitä asuu. Joskus kauppareissulla kuulee vain pelkkää venäjää, ja jotain muuta tunnistamatonta kieltä. Arabiaa tai jotain saman tyylistä.

Kysyjän kommentti

Sama se on täällä meilläkin ,joskus luulee olevansa Viipurin kauppahallissa.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 18:23

Kyllä täällä Itä-Helsingissä heitä asuu tosi paljon, mutta meidän pikku lähiössämme ei kovinkaan monta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.08.2009 - 18:29

En edes tiedä mikä on kotikuntamme tilanne, mutta tuossa lähikaupungissa heitä näkee päivittäin kadulla ja kaupoissa. Muutamia yrittäjinäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 18:40

Joitain asuu. Ovat ahkeria, omissaoloissaan viihtyviä, kohteliaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 18:45

...vähemmälläkin määrällä tultiin toimeen, jopa nykyistä paremmin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 18:45

miau-maun tavoin asun itä-Helsingissä.Täällä asuu paljon maahanmuuttajia.Samassa talossa jopa kuin itse asun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 18:48

juu asuuu. tosi kiva, koska olen itse maahan muuttaja suomesta ruotsiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 18:53

En ole kuullut että täällä jämsänkoskella asuisi ollenkaan heitä. no ei haittaa koska täällä on muutenkin paljon työttömyyttä. Ei ole kaikille jämsänkoskelaisillekkaan töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 19:17

no ei ihan ikkunasta näy, mutta noin yleensä ottaen täällä pääkaupunkiseudullahan heitä on useita kymmeniä tuhansia, joten katukuvassa huomaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 21:01

Ihan muutama asuu. Ei heistä harmia ole. Ihan ovat kohteliaita.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 21:27

Eipä asu..vain kourallinen ehkä jos sitäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 22:06

Kyllä asuu..entinen vanhainkoti lopetettiin ja tilalle maahanmuutajia....ihan melkein naapurissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 22:50

Täällä maalla on ainakin yksi avioliiton kautta muuttanut, kaupungissa seuraavassa rivitalossa asuu intialainen, naimisissa suomalaisen kanssa. Siellä on maahanmuuttajia enemmänkin. Ei ole tullut ongelmia, ovat mukavia ihmisiä. Pojalla oli bestmanina vietnamilainen poika, siis oli paras kaveri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 23:21

ei asu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 00:55

Mukavasti ,mutta lisää sopii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 03:16

No olen jopa ystävystynyt erään sudanilaispariskunnan kanssa ja he ovat vallan mukavia ihmisiä.Toivottavasti olen heidän mielestään myöskin siedettävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 12:19

Juuri eilen juteltiin että välillä voi mennä kaupoissa, uimarannalla, leikkipuistossa useampikin tunti ettei kuule suomenkieltä lainkaan. Lähinnä täällä raikaa toinen kotimainen eikä se todellakaan ole ruotsi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 12:51

Hmmm,onneksi meidän nukkumakaupunginosa on ilman eri kulttuureista tulevia asukkaita,tarpeeksi "turisteja" muista osista.Keskustassakin kolmas kotimainen kieli raikaa estoitta,toisinaan olo kuin olis ainoa suomalainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.08.2009 - 16:42

Kyllä niitä taitaa aika paljon asustella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 02:13

Muutamia olen nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 13:20

Kyllä kaupungissamme mutta ei kaupunginosassamme. Lauatnina tosin ilmaislehdenjakajana oli maahanmuuttaja, oli ihan ilmetty Marlon Brando nuorempana painoksena.Satuin avaamaan kotini oven ja hän oli laittamassa Helsingin Uutisia postiluukusta, sanoin ystävällisesti :Voin ottaa lehden". Oli ihan ok:n oloinen ja kovasti Brandon näköinen!