Mitä herkkuruokaa tänä viikonloppuna aiot valmistaa/nauttia?

Sori tää kyssäri (ei vissiin kaikkien mieleen, mut mua kiinnostaa):) Ite ajattelin tehdä tätä merimiespataa, (tarjous) sisäpaisti on jo yli tunnin ollunna huoneenlämmössä, kunhan koko jutskan saa uuniin, niin eipä tarvii kokkailla enää koko viikonloppuna:)P.s. tykkäätkö/teetkö ite joskus merimiespataa?

Lisätty: 29.08.2009 - 13:41

Tässä linkki merimiespadalle, joka lähinnä ite tekemääni, mut en hauduta lihaa&sipuleita erikseen täl kertaa kun oli tuo murea sisäpaisti nyt käytössäin: www.yhteishyva.fi/ruokamaail...imiespata/

Avainsanat: merimiespata herkkuruoka viikonloppu valmistaa nauttia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 15:09

nakkisoppaa, ei herkkua mut sapuska kuin sapuska.
en ole koskaan tehnyt ja muistaakseni olenkohan edes syönyt koskaan merimiespataa. täytyypä joskus kokeilla kokata

Kysyjän kommentti

Nakkisoppa on tosi maukasta ruokaa mielestäni, hyvä kun muistutit mua, täytyypi taas pistää omaan menuuseeni, hih, ja kiva, että oot avarakatseinen ja aiot kokeilla myös uusia makuelämyksiä/ennen kokematonta, siitähän ne ruokanautinnot syntyvät:) Monet kiitokset myös kaikille muille vastaajille, herkkuruokii kaikki...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 12:24

kyllä teen ja se on hyvää, eilen piti tehdä lihapullia, mutta meillä olikin ruokana possun fileitä, jotta niitä pullukoita kohta alan väsään, rosollia, sienisalaattia, smetanasilliä ja pottuloi , siinä tän päivän menuu ja onneksi on tulossa ruokapöytään syöjiäkin , jotta eiköhän nuo tule tuhotuksi ja huomenna sitten loput tuhotaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 12:35

Haaparouskuista tein jo sienisalaattia ja siihen keitän kuoriperunat. Ruisleivän kanssa sillä mennään jo jonkin matkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.08.2009 - 12:59

Eilen keitin nakkisoppaa pitkästä aikaa. Sitä syön tänäänkin.

Lisätty: 29.08.2009 - 13:03

Merimiespihvejä olen tehnyt, mutta taitaa olla sama ruoka kyseessä. Nimi on vaan eri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 13:06

Tonnikalapataa pitäisi kohta valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 13:33

Karjalanpaisti on uunissa nyt.
Eilen savustin filelohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.08.2009 - 13:51

Taidanpa käydä ihan vaan ravintolassa syömässä. Vaikkapa maukkaassa kiinalaisessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 14:45

Merimiespihvejä/pataruokaahan se on olen tehnyt. Eilen tein pitkästä aikaa kaalilaatikkoa ja sitä meillä syödään tänäänkin puolukkahillon kanssa. Jälkkäriksi vaniljajäätelöä jonkin hyvän hillon tai hedelmien kanssa. Punaherukkahillo sopii kyllä vaniljajädelle oikein hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 17:23

Broilerikastiketta ja riisiä.Äsken juuri söin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.08.2009 - 17:50

Hirvipaistia kantarellikastikkella ja keitettyjä pottuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 18:44

Tänään tein pitkästäaikaa lohifilettä sipuliperunoiden päällä,liemenä kuohukerma,mausteena suola sitruunapippuri,tilli,kun kala on kypsynyt nahka lähtee lohifileestä helposti sitten vielä vähäksi aikaa uuniin.OLi tosi hyvää ,mutta turhan pitkään unohduksissa ollut ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 19:03

Broilerin paloja uuniin. lisäkis salaattia ja jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 12:04

Saavuin aamuyöllä kotiin ja matkalla (juvan abc) kello 20:45 söin pannupizzan jossa oli aurajuustoa, ananasta ja kinkkua. Samaan hintaan sai useita erilaisia juomia, leipää ja ihan monipuolisen salaatin pepperoineen. Jääkaappi on tyhjä ja tänään voisi ostaa kaupasta vaikka jauhelihaa ja tehdä spagettia ja tuosta jauhelihasta kastikkeen.