Mikä käärme?

N. 20cm pitkä, tumman ruskea, alapuoli vähän kellertävämpi.
nähty Espoossa 29.08-09 n.klo. 9:30

Lisätty: 29.08.2009 - 11:34

Makasi ihan asvaltilla, ja oli "uteliaan näköinen", eli pää hyvin korkealla, en osaa sanoa oliko sillä sahalaita kuvio, ja jos oli niin hyvin heikko semmoinen. seurasin sitä muutaman minuutin ja se oli kokajan paikoillaan paitsi että pää "pyöri" sinne tänne. Olin noin kahden metrin päästä
siitä, mutta en uskaltanut lähemmäksi, koska en tunnistanut käärmettä. Käärme oli kuitenkin varuillaan, sen tunnistin.

Lisätty: 29.08.2009 - 12:18

Asia selvinny, ei käärme vaan lisko (jalaton) eli Vaskitsa!
Kiitos kaikille!

Avainsanat: käärme. tummanruskea. 20cm pitkä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 11:24

Ite ajattelisin et ois voinu olla vaskitsa, vaikka vaskitsa ei olekaan käärme, tuo pituus ja väritys jkv täsmäis...

Lisätty: 29.08.2009 - 11:58

Tässä kuvaa vaskitsasta, onko ees lähelläkään näkemääsi: www.sammakkolampi.fi/lajit/v...kitsa.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 11:11

onkos se viljakäärme en kylläkään muista minkä värinen on vilja käärme, mutta kalkkarokäärme löytyy jostain kerrostalosta ammeen alta , onneksi en asu kerrostalossa , mutta voi meilläkin tulla sisään kyy jopa , kun aina on ulko-ovi auki...hyi .. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.08.2009 - 11:13

Rantakäärme se on voinut olla, paitsi että niitä esiintyy vain Ahvenanmaalla. Toinen vaihtoehto on kangaskäärme. Kyytkin voivat olla ruskeita ilman sahalaitaa. Vaikea sanoa kun en ole nähnyt.

Lisätty: 29.08.2009 - 11:29

Piti sanomani, että kangaskäärme esiintyy vain Ahvenanmaalla eikä rantakäärme.