Kuinka ylinopeussakot määräytyvät?

Avainsanat: ylinopeus sakot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 08:33

Näköjään ihan "täysin sattumanvaraisesti" ;=)).
Sain nimittäin elämäni ensimmäiset ylinopeussakkoni tasan viikko sitten. Keskipäivä, kirkas ilma ei jalankulkijoita, ei mitään muuta liikennettä. Mainitsin nämä seikat minua sakottaneelle poliisille, hän vastasi fiksusti : "Oli siellä yksi vastaantuleva auto". Tarkoitti siis poliisiautoa, jossa juuri istumme. Hinta: 406,- €. Kyllä minua nauratti, ei ole vieläkään nauraminen ihan loppunut, vaimo lopetti nauramisen onneksi muutama päivä sitten.

Kysyjän kommentti

Vastauksesi sai minutkin nauramaan itsekseni.Hyvää syksyä sinulle,toivottelee Annemi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2009 - 01:50

Nykyisin nopeus on entistä tarkempaa eli hyvin herkästi tulee huomautus. Määräytyminen tuntuu aika mielivaltaiselta.2 kertaa olen maksanut ja uskoisin että nvigaattori vakionopeussäädin pitää nopeuden kurissa.Kaasujalka on aika raskas,johtuneekohan siintä että pidän autourheilusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 04:16

Siihen vaikuttaa vauhti ja tulot; Poliisin sakkolaskuri
www.intermin.fi/poliisi/lp/h...B5003FD54C
Teon törkeys on virkavallan silmässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 10:17

Säälittävällä tarinalla saa tingattua puolet pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 11:07

Ajoin tutkaan pari viikkoa sitten. Kirkas päivä, ei liikennettä, hyvä kuiva keli, ei siis vaarallista, syrjäinen paikallistie. Nopeutta oli 76 km/h 60:in alueella. Selvisin huomautuksella. Ihmettelin hiukan, mutta joskus näinkin. Poliisi oli muuten kuvan kaunis nuori nainen.......kai sillä meni pasmat sekaisin, kun näki euroopan ensimmäiseksi, toiseksi ja kolmanneksi komeimman.......paitsi on ne kuulema italiasta löytäneet yhden...... apinan, joka on vieläkin komeampi. Mittauspaikkakin oli kyllä ihmeteltävän syrjäinen.

Poliisien oma mielipide vaikuttaa tosi paljon ja millaiset fiilarit niillä sattuu olemaan. Joskus, kun on huono päivä tulee sitten sen mukaan vähän lapinlisää.

Eräs kaverini jäi selvästä ylinopeudesta kiinni ja poliisit kysyivät sakkoja kirjoittaessaan huolettavien määrää. Kaverini oli suutuspäissään sanonut: Kotona on kolme ja teitä näkyy olevan kaksi, eli yhteensä on viisi.......... Siirtyi kuulema alle nanosekunnin sakkolapun alareunassa olevan pilkun paikka oikealle.

Lähteet:
Poliisin arkistot