Voiko hivaa pakastaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 18:46

ei taida pakastaminen kovin hyvää hiivalle tehdä

(meni vastauksen laatimisessa vartti, kun piti tyrehdyttää lukihäiriöni aiheuttamaa hysteeristä naurua "voiko hiivaa paskantaa" tuli kysymyksestä ensilukemalla)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 18:33

Voi pakastaa, ei mene miksikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 18:35

Tarkoitat varmaankin hiivaa? En suosittele, sillä sen rakenne muuttuu pakastettaessa ja taas sulatettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 18:49

Eikö hän ne hiivan bakteerit kuole. Hyvä kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.08.2009 - 19:13

Hiivaa voi pakastaa. Ja pitää sulattaa hitaasti. Ei mikrossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 19:14

Hiivaa voi pakastaa, mutta pitää ottaa 1-2 tuntia ennen huoneenlämpöön..ei saa sulattaa mikrossa, ite oon pakastanu ja hyvin on toiminu, samoin ruisleivän juurta oon pakastanu ja hyvin on leivät lähteny 'käyntiin', onnea matkaan:)

Lisätty: 28.08.2009 - 20:02

Ite oon joutunut pakastaan hiivaa kun oon sitä ostanut aikoen tehdä jotain, johon sitä tarvittee, mut sit suunnitelmat mennykin ihan vinksallee, ja näin tuorehiiva on saanu uuden kodon hetkoseks pakkasest:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 19:16

Voi pakastaa ja sulattaa hitaasti. Toimii, kuin tuore hiiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 19:54

Miksi hiivaa pitää pakastaa?Onhan se tuoretuote,voi käyttää kuivahiivaa pakastehiivan sijasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 21:30

Hiivan voi pakastaa ja niinkuin kissanainen kertoi se pitää sulattaa hitaasti,mikrossa hiiva palaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 21:35

Voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 23:32

Kyllä voi pakastaa. Minulla aina kotona kuivahiivaa..mitä käytän paljon...Neste pitää olla vähän lämpösempää..ja kuivahiiva jauhojen sekaan..ja hyvin onnistuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.08.2009 - 01:42

kyllä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 10:54

Voi pakastaa se on myös kerrottu paketissa.
Suomessa on ainoastaan yksi hiivatehdas ja se sijaitsee lahden niemessä. Tunnettiin aikoinaan nimellä Lahden Potin, mutta on nykyisin Suomen hiiva.
Heidän sivuillaan on asia kerrottu varsin selvästi;
"Tuorehiiva säilyy pakastimessa muovipussiin pakattuna ainakin vuoden.
Pakastettu tuorehiiva otetaan huoneenlämpötilaan noin 10-15 minuuttia ennen leipomista. Vielä kylmä tuorehiiva liotetaan kädenlämpöiseen taikinanesteeseen. Taikina valmistetaan normaaliin tapaan."
Jopa suosittelevat hiivan pakastamista jotta sitä olisi aina tarvittaessa kotona.

Lähteet:
www.suomenhiiva.fi/faktat/hi...lytys.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 19:24

Kyllä voi olen itse tehnyt niin joskus. En nykyyään ole pakastanut enää hiivaa, mutta joskus kyllä olen.