Nyt mielipiteitä reippaan naisen suunnitelmista?

UTRECHT. Hollannissa on noussut kohu 13-vuotiaan Laura Dekkerin suunnitelmista purjehtia yksin maailman ympäri. Hollannin viranomaiset ovat nyt nousseet suunnitelmia vastaan.

Oikeus määräsi 13-vuotiaan maailmanympäripurjehtijan väliaikaisesti otettavaksi huostaan. Kahden kuukauden huostaanoton aikana lastenpsykologit tutkivat, voiko tyttö lähteä vaaralliselle matkalle yksinään.
www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...08?ref=rss

Avainsanat: yksinpurjehdus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 16:18

isällä nähtävästi vähän päässä vikaa

Kysyjän kommentti

on mentävä jotta pääsee ennätysten kirjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 13:14

Lapsi. Ei merelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 13:21

Luin tuosta jo aiemmin ja kieltämättä aika vastuuttomalta tuollaiset suunnitelmat vaikuttavat.
Kap Hornista ainakin liikkuu aikamoisia tarinoita, eikä karibian myrskyistäkään helpolla selviä, jos aikoo Panaman kanavaa käyttää.
Onhan siellä se Bermudan kolmiokin.
Merirosvoja nyt on joka merellä, se on nähty.
Sanoisin, että aika pienet mahdollisuudet hänellä olisi reissusta selviytyä, joten ihan oikean päätöksen tekivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 13:25

Vaikea kieli hänellä , mutta kysyisi Harkimolta ensin ja muilta jotka ovat osallistuneet jo lähes 100v sitten tai heidän lapsiltaan , monet perheet ovat menettäneet lähimmäisensä tuossa lajissa. se on kaikin tavoin saavutettava ja sama ilmalennot, mutta onko tämä nuori tyttö päättänyt asian yksin, ei varmastikaan ole vielä kypsä suhtautumaan tapahtumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.08.2009 - 13:46

ei nyt ainakaan yksin vielä tuon ikäisernä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 13:55

Ehdottomasti kieltäisin tuollaisen hulluttelun. 13-vuotiaat ovat niin täynnä omaa intoaan ja voimainsa tunnossa, että mitä tahansa päättömyyksiä saattavat keksiä. Huostaanotto on ollut aivan järkevä päätös. Kaikenlaisia vanhempia sitä maailmassa onkin !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 14:36

Kyseessä ei ole reipas nainen vaan lapsi, joka jostain saanut päähänpinttymän lähteä yksin tuollaiselle reissulle. Itse en päästäisi tuon ikäistä edes meidän omalla veneellämme yksin mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 16:27

Luin jo aamulla Hesarista jutun ja totesin,samaa mitä muut,ei lapsia yksin millekkään matkalle saati yksin ja veneellä merelle.Mun tuttuja on purjehtinut Atlantin ylitse monasti;mutta ovat aikuisia naisia ja miehiä;harvempi tosin yksin.Reipas lapsi saa olla muttei uhkarohkea.
Isä ilmeisesti haluaa ratsastaa julkisuuteen lapsensa siivellä,hulluutta on kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.08.2009 - 16:31

Voi herranen aika. Johan on kuolleena syntynyt ajatus. Ei kai kukaan ole niin idiootti, että laskisi tuon ikäisen merelle kahdeksi vuodeksi ja vielä yksin. Äly hoi, älä jätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 18:41

En minä ainakaan omaa alaikäistä lastani moiselle retkelle laskisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 19:08

siinä on taas vanhempien 'kunnianhimo' vetänyt pahasti överiksi, tosi tyhmää ja hyvä kun siihen puututaan

nyt noita ikäennätyksiä pitävät hallussaan 17 -18 vuotiaat pojat, sekin minusta on jo aika tolkun rajoilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 21:50

En laskisi lastani merelle yksi ,en vähemmäksikään aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 22:40

Kyllä läkisin itse mukaan..en missän tapauksessa laskisi yksin..Kyllä asiat pahasti pielessä jos laskee yksin..lapsen menemään..ei ole kyllä sillon mitään vastuuta lapsesta..