kuka muu täällä rakastaa kiinalaista ruokaa?

just söin riisiä, kanaa, katkarapuja, kananmunaa ja vihanneksia.. ai että kun oli hyvää :) ja iso annos vielä (söin siitä puolet jo eilen)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 28.08.2009 - 13:48

Minä! lempiruokaani, monasti menen kolmen kaverin kanssa kiinalaiseen syömään, chilihärkää, possua, friteetrattua kanaa hapanimeläkastikkeessa ja katkarapuja kiinalaisittain, ja jälkiruuaksi on sitä ihanaa friteerattua banaania j''telön ja hunajan kera

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 12:16

Kiinalainen ruoka on ihan mukava silloin tällöin nautittuna. Pidän varsinkin eksoottisista ruuista, kuten ravut, simpukat yms. meren elävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 12:27

Menitkin kysymään!
Tuli nälkä! Parin tunnin päästä lämmitän mikrolla eilistä makaronilaatikkoa. Ei ihan sama asia. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 12:28

Mie nyt ylleisesti ottaen tykkään melekeen kaikesta ruuasta, mutta kyllä kiinalainen hyvää on. Siitä onkin kyllä pitkä aika kun oon viimeksi syöny sitä.

Kun aikoinaan eka kerran menin kiinalaiseen ravintolaan joskus 16-vuotiaana vanhempien kanssa (oltiin sukuloimassa Helsingissä), päätin että syön koko annoksen puikoilla. Ruoka ehti jäähtyä ja vanhemmat hermostui kun aikaa meni niin paljon, mutta söinpä kumminkin pelkillä puikoilla, jotka sai vielä mukaansa sieltä. Käden lihakset oli kipeet kun niitä puikkoja puristi liikaa. Kotona innostuin ja söin kaiken mahollisen puikoilla.

Oli kyllä tossa pari päivää sitten kaverin kanssa puhetta, että mentäis kiinalaiseen, mutta siirrettiin sitä menoa vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 12:33

Minä pidän, minulla on 6 hengen astiasto sitä varten, kulhot ja lyhytvartiset lusikat, en kuitenkaan mitään kanan ym.Räpylöitä söisi enkä valmistaisi, ja puikot on myös, olemme tottuneet äkkiä syömään ja ruokailu välineet ovat tarpeen, näin tyhmänä pidän taidon syömisen ja ruokailu välineiden käytön Kiinalaisuuden osalta salaisuutena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 12:37

Kerran vuodessa olen käynyt Inglesissä syömässä kiinalaisessa ravintolassa.
Tosin rakkaudeksi ei ole päässyt muodostumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 12:41

Minä rakastan kybällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.08.2009 - 12:44

No niitä yleisimpiä, mitkä ovat melkein eurooppalaisia olen syönyt ja tykkään. Kuten tuo esimerkkiruokasi. Mutta koirat ja matelijat saavat jäädä jonkun muun nautinnoksi. Ovatkohan edes kiinalaisia, en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 13:03

kiinalainen on liian makeata,vietnamilainen on parempaa,kamputsealainen on kopio vietnamilaisesta,thaimaalainen oli ennen hyvää mutta nykyään laittavat siihen chili tilalle sokeria,laosilainen on lähempänä vanhaa thai ruokaa,malesialaiset laittavat intialaista ruokaa mutta syövät ruuan kylmänä joten olen jättänyt väliin,minun 1 ruoka on vietnamilainen keittiö,,suurin osa suomen kiinalaisista ruokapaikoista ovat vietnamilaisten pitämiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 13:03

Hyvä ruoka on hyvää, mutta kiinalainen ei kuulu niihin. Kiinalaista ruokaa en yhdistä kulinarismiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 13:14

Valmistan vain suomalaista ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 13:34

:-O Kysymys oli mun mielestä kiinalaisesta ruuasta,
tykkään kovasti,mutta enempi japanialaisesta,mutta paljon eri syötävää,raikasta ja pieniä eriä yammi!Thai-ruoka maistuu myös wokattuna ja kookosmaidolla,vietnamilaista on kovin vaikea Hesasta saada(mahdoton),nepalilaista keittiötä on hyvin edustettuna,koreolainen aika uusi suuntaus,maistuva,paitsi en piitannut gimchistä,intialainen ruoka liian hottia(mulle).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 15:09

En nyt ihan rakasta, mutta silloin tällöin tykkään käydä kiinalaisessa ravintolassa syömässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 17:31

Kiinalainen ruoka on hyvää ja maistuvaa. Kuitenkin - aikaisemmin kävin Kiinassa, Taiwanissa ja mm. Hongkongissa aina siten, että olin matkalla pari viikkoa yhteen menoon, joskus matkojen välillä oli vain muutama viikko. Silloin sain kyllikseni kiinalaisesta ruoasta, ja ilmeisesti varsinkin sen tyypillisestä tuoksusta. Siinä ohessa kun hoiti alvariinsa ripuliaan, niin ei sitten matkojen jälkeen aina heti se kiinalainen ruoka täällä Suomessa maistunutkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 19:19

Hyvää on kiinalainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 19:23

pikaruoka on aina pikaruokaa, oli se sitten kiinalaista tai jotain muuta ...

mutta kiinalaisella ruualla tietysti voidaan tarkoittaa paljon muutakin kuin tuota lännessä tuttua "Chinese Food" pikaruokaa. Tyypillisten kiinalaisten raaka-aineiden ja valmistustapojen mukaan tehtyä ruokaa löytyy myös meidän ravintoloista ja siitä tosiaan löytyy hyvin laaja kirjo, jokapäiväisestä mössöstä ja oudoista ötököistä todella hienoihin kulinaarisiin nautintoihin.

Kyllä minä pidän , ja olen paljon syönytkin, kiinalaista ruokaa, mutta en mitä tahansa sen nimikkeen alla kulkevaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 21:52

Olen kerran käynyt syömässä kiinalaisessa ja ruoka oli erinomaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 22:44

Kyllä joskus käyn Kiinalaisessa syömässä..ja on ollut hyvää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 11:24

No jos ruokaa voi rakastaa niin kyllä kai sitten.
Kiinalainen ruoka on suhteellisen kevyttä ja ainakin lahdessa on kaksi sellaista erittäin hyvää paikkaa jossa seisovapöytä on 7-8 euroa ja varmasti saa vastinetta rahoilleen.