Pirullista aikaa elokuun loppu,meillä puutalossa,ei lämmitystä vielä,mitkään vaatteet eivät kuiva vrk:ssa.Mites Napsuilla?

Onko kosteaa?Lakanatkaan eivät kuiva,sisällä ja ulkona sateista.

Avainsanat: kosteutta sisällä pitkä kuivatusaika kaikella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 28.08.2009 - 11:07

Kannattaisi aloittaa lämmittäminen pikkuhiljaa vähäisillä asteilla. Meillä on takka jossa poltellaan puita silloin tällöin näin alkusyksystä.

Kysyjän kommentti

Sitä samaa tuumasin kiinteistön huoltopojille,kun huomasin loppukesän ongelman;mulla raukalla kun ei ole enää takkaa minkä pistää palamaan ja kuivattamaan ilmaa,mutta kaikkea ei voi olla.Mukavaa viikonloppua kuitenniin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 10:58

Ei ole lämmitystä päällä meilläkään. Pyykit ulkona kuivumassa silti vaikka on sateista. Kait kuivuu aikanaan. Jos on kauhea kiire niin sit vien jonnekin selaiseen paikkaan missä kuivuu pyykki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 10:59

Meillä on hirsinen 80 v vanha puutalo asumus, ei ole mitään kosteutta sisällä ja minulla omassa huoneessakin on ikkuna avoinna yötä päivää, ja talossa sisällä lämmintä 23 astetta, ja minä kyllä kosteuden havaitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 11:07

No onpas harmi ettei ole lämpöä siellä. Minäpä laitan tässä tulemaan meidän tuvan tasaista lämmintä tuosta puu-uunista jonka kylki on nytkin mukavan lämpöinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 11:14

kyllä meiläkin puutalo, mutta ovat hyvin nyt sisälläkin kuivuneet vaikka emme ole vielä yhtään lämmittäneetkään , ehkä pikkuhiljaa takassa sitten myöhemmin, jos alkaa kostealta tuntumaan, mutta oiskos sinulla seaalista pöytätuuletinta tai lattiatuuletinta , pistäpä se pyöriin niin pyykkikin kuivuu .. meilä on nuo ropellit yötäpäivää päällä ja ehkä se just auttaa pyykit kuivaksikin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 11:34

Ei ole lämmitystä tullut vielä laitettua päälle. On totta, että ilman kosteus on suuri ja varsinkin öisin kosteutta ei enää haihdu samallalailla, kuin kesällä........Nythän on vielä kesä....elokuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 11:34

takassa kun polttaa välillä tulta niin kaivasti kuivaa ilma. ei ole ollut kosteutta ei ongelmia. saunassa kuivaa pyykit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 13:06

Hyvin kuivaa itse repatussa vanhassa talossa.
Koneellinen ilmanvaihto vie kosteuden pois. Lämmitystä ei vielä tarvitse, kun mittari näyttää 24,8 astetta.
Tosin kylppäreiden lattialämmitys on päällä ympäri vuoden, mutta kovin kuumana ne eivät näillä lämmöillä hohkaa.
Satanut täällä on aika vähän, kun sadevesikerääjässä ei ole kuin vähän pohjanpeitto, ettei kastelukannua saa täytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.08.2009 - 13:50

Välillä yöllä saattaa tarvita kahta peittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 14:18

Onhan loppukesä kosteata aikaa. Meille tuli tuo ilmalämpöpumppu, sillä saadaan lämmitettyä kaikki kosteus pois. On se verraton vekotin !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 15:12

Meillä sähkölämmitys, mutta vielä ei ole ollut tarvetta pitää sitä päällä muualla kuin vessoissa ja pesuhuoneessa. Eikä ole ollut sisällä kosteaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 23:46

Meillä puutalo eikä vielä lämpöjä päällä..mutta ei ole oluut kosteeta..kun aurinko paisanut senverra..kun alkaa tuntua kosteelta laitan varaavaan takkaaan tulet..mikä sittten kuivaa ilmaa..Kun on öljylämmitys..ja öljy kallista...vähentää öljyn kulutusta..Takka vasta laitettiin meille olohuoneeseen Vapun jälkeen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 23:53

Aikoinaan asuin omakotitalossa jossa oli puu lämmitys.Kyl olin onnelline ku pääsin kerrostaloo.Inhotti ku joka ilta sai lämmitää oman huoneen,oli lämmin käyä nukkumaa,mut aamul oli taas kylmä ja ois mielummi jääny peiton alle lämpimää.