Biojätemylly keittiöön, viemäriliitäntään tiskipöydän alle - onko napsulaisilla kokemuksia k.o. laitteesta Suomessa?

Lisätty: 28.08.2009 - 12:11

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...5248863772

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 09:42

No ainakin Helsingissä se on kiellettyjen vehkeiden listalla, on vähän kiinni kunnan jätehuoltopolitiikasta onko kyse hyödystä vai haitasta, jos on mahdollisuus omaan kompostointiin niin sittenhän juttua voi tarkastella ihan toisessa valossa

ilmeisesti sinut innoitti tähän kysymykseen uutinen Tukholman uudesta kannustavasta politiikasta tässä asiassa, siellä se koko jätehuollon politiikka on ihan poikkeava meikäläisistä käytännöistä

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 09:40

Ei ole kotimaista kokemusta.
Tuskin noita täällä monella on? Eivät oikein suosittele sellaisen asentamista, eikä se ole kovin ekologinen ratkaisu.
Kävin juuri Honkkarissa katsomassa kompostoria, kun olivat hyvässä tarjouksessa. Eioota möivät. Kalliimpia olisi kyllä ollut, mutta periaatteesta en ostanut mitään, kun siellä ei ollut juuri mitään tarjoustuotteita. Olivat päässeet loppumaan. Kyllä ne biojätteet maatuvat kuusen juurellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 09:58

No ei,kun on strengt verboten!
Hesarissa tosiaan tänään juttu aiheesta,kiinnostava,ilmoittautuisin ekojen joukossa kokeiluun,sillä kätevä peli on altaan alla.Kompostointi keskellä kaupunkia ei asiallista jätehuoltoa,enpä tykkää kaatopaikoistakaan;joku muu ratkaisu pitäisi löytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 10:11

saiskos niitä omakotitaloon laittaa, jos sellaisen hommais, niin mitenkähäm toiminta varma sellainen ois ja miten hajuhaitat, nyt on tuollainen kannelinen ämpäri, eikä siihen montaa kisojen ruokakippoa tarvitse laittaa , kun jo haisee ja saa mennä tyhjentämään , vaikka ei juri muuta siinä oiskaan..meillä on kyllä noita isoja biojätekomppareita useinpiakin tuolla pihanperrällä , mutta ei niissä ole hajuhaittoja ,tai no ehkä joskus vähän, mutta sinne joukkoon vaan haketta tai jotain, niin ei haise, pitää varmaan ruveta sitä täällä sisäläkin laitteleen , mutta tosiaan vain nuo kissojen ruat ovat kompparissa hetken päästä pahan hajuisia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 12:04

Tuollaisista viritelmistä kannaatta kyllä kysyä ennen niiden asentamisesta paikallisen vesilaitoksen ja rakennustarkastajan kanta, ettei tule ikäviä yllätyksiä itselle tai taloyhtiölle. Vakuutusyhtiöt tuskin korvaavat mahdollisia vesivahinkoja tukoksen johdosta sattuviin korjauksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.08.2009 - 13:51

ei ole kokemuksia