Teetkö ruokaa mikä menee kerralla? Vai vähän reilummin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 07:07

minä en osaa tehdä mitään vähää , aina tulee tehtyä armeejalle .. no onhan tuo pakkanen , ja silloin tällöin meillä onkin sitä sun tätä päiviä, kun pakastimen anteja syömme ..

Kysyjän kommentti

Sama täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 00:56

olen varmaan ollut edellisessä elämässäni pitokokki, aina kun teen ruokaa, sitä tulee tolkuttoman paljon ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 01:05

Yhen ihimisen taloudessa teen itellein ruokaa useammaksi kerraksi. En todellakaan viitti tehä joka päivä ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 01:13

Yleensä pyrin päiväannoksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 01:27

Riippuu,mutta gazpachoa teen 2l kattilan,kiva ottaa jääkaapista ja aina raikasta ja maistuvaista,sitä olisis ystävä-ja vierasvaraksi.Muuten sitäsuntätä,joskus tehdään jämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 01:28

Riippuu ruoasta.
Tänään tein jättiannoksen makaronilaatikkoa.
Uunilohifile on aina "kerta-annos", kun se on vain niin hyvää, että se melkeinpä loppuu kesken, vaikka olisi isompikin vonkale.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 05:24

Keittoja teen 2 :ksi päiväksi , muuten teen vain päiväksi, minä pidän ruuanlaitosta .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 06:53

Meillä kahden hengen taloudessa syödään samaa ruokaa yleensä 2 päivää :) Joskus teen jotain esim. hirvikäristystä sen verran suuren satsin,että sitä riittää pakastimeen asti ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 07:11

vähän reilummin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 08:38

Keittoa teen niin että riittää kahdelle päivälle, muuten teen vain sen mitä tarvii. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.08.2009 - 09:00

Arkisin menee kerralla, viikonloppuna syödään tähteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 09:38

riippuu ruuasta. jotakin teen useammaksi päiväksi, ainakin suuritöistä ruokaa, ja taas usein myös yhdeksikin atreiaksi vain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 10:11

Kyllä minä yleensä teen enempi kerralla. Koska on sit helppo vaikka lämmitää vain ja syödä vaikka seuraavana päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.08.2009 - 10:47

Vaikka vain itselleni teen, niin joskus ihan järkytyn sitä ruoan määrää. Saan syödä jotain keittoakin monta päivää, ellen osaa pakasta. Vastaukseni on siis paljon reilummin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 10:55

Pääsääntöisesti meillä laitetaan ruokaa vain yhdeksi kerraksi, samaa ruokaa ei viitsi syödä usein. Viikonloppuisin laitan ruokaa useimmiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.08.2009 - 13:59

yleensä pikkasen reilummin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 19:09

Ihan miten sattuu. Nytkin on keitettyjä perunoita jääkaapissa. Niitä on sitten helppo ottaa lounaaksi vaikkapa ihan vain sillin ja lohen kanssa...Eihän niitä tähteitä ole mukavaa syödä, mutta pyrin olemaan tässäkin asiassa niin taloudellinen kuin se on mahdollista. Silloin, jos olen ihan yksikseni, niin saatan tehdä monenkin päivän ruoat kerralla. Ja välillä syön sitten mitä sattuu, jopa valmisruokia, niinkuin tänään. Mutta se on sitten ääritapaus. Nyt on mennyt mehut tuolla perunamaalla ja lievää alikuntoa potiessa, silloin einekset ovat ihan hyvä ratkaisu. Vaikkapa maksalaatikko. Rusinoilla tai ilman. Ja päiväystuotteena puoleen hintaan. Jälkiruoaksi karkkipussi, Sekin puoleen hintaan, en kyllä ymmärrä miksi, taisi olla poistotuote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 11:54

Parin päivän sopat ja padat tulee kyllä tehtyä, mutta ei kukaan jaksa syödä lihasoppaa koko viikkoa ja sen pakastaminen ei ole kovin järkevää joten kohtuus tuossakin asiassa. Sämpylöitä yleensä niin menevät saman päivän aikana, tuoreena ja lämpiminä.