Oletko ostanut kokonaista mangoa?

Ostin sellaisen ja ´kypsyttelin sitä muutaman päivän ,äsken aukaisin sen.Kyllä se kypsä oli makea ja mehukas,mutta oli hankala avattava.

Avainsanat: mango hedelmä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2009 - 20:07

Olen ostanut, ja herkullista on kunhan on kypsää, mut sen ensimmmäisen ostamani kans meinas käydä köpelösti, kun en ollut tutkinu minkä muotonen se kivi siel sisäl oli. Kannattaa laittaa muuten noin puol tuntii ennen syöntii se jääkaappiin, jolloin sen maku paranee... kuulemma..
Tässä yks linkki mangon avaamisesta:
ohjehaku.fi/ruoka-ja-juoma/o...tteleminen

Kysyjän kommentti

Kiitos tuosta linkistä minkä laitoit mangon avaamisesta.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2009 - 19:56

Olen minä ostanut ja hyviä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.08.2009 - 20:06

Tiedän tykkääväni mangon mausta, mutta en ole vielä uskaltanut ostaa. Taidanpa huomenna laittaa pari ostoskoriin kun käyn kaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 20:06

Hankalahan se on syödä, kun siinä on niin iso sisus. Mutta kypsänä hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 20:16

Mangot ovat minulle hyvinkin tuttuja. Asuessani Persianlahden rannalla ostimme mm. mangoja aina ison laatikollisen kylmiöön. Siellähän ostetaan hedelmiä laatikoittain ei kappaleittain niin kuin meillä tai siis ei niin pieniä määriä. Mangoista tein joka aamu muiden hedelmien kanssa tuoremehua. Se mangon avaaminen ja syöminen on helppoa, mut siinä on niksinsä. Jos ois nyt näköyhteys niin näyttäisin teille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 20:31

En ole ikinä.Täytyykin ostaa joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 20:46

En muista että olisin ostanut, mutta ei ole mitenkään poissuljettua että olisinkin joskus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 21:16

Pitää varmaan kokeilla...pitääpä ostaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 21:18

Tiedän niksin,hankala selittää,mutta yritän:Leikkaa kokonainen mango pitkittäin ja poikittain terävällä veitsellä kiveen saakka.Puolita kiveä myöten ja avaa puolikkaat kuperaksi,jolloin esiin tulee neliöinä mangon lihaa.Vaikea oivaltaa mun selityksestä,mutta osaisin näyttää...kypsä mango on ihanaa,varsinkin syötynä sen syntysijoilla,kun saa kypsyä lämpimässä ja kosteassa.AAAH!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.08.2009 - 21:32

En ole, purkista olen aina syönyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 21:51

ollessani intiassa, söimme todella paljon mangoja. Nam,hyvää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 22:06

en, mut siinä perheessä jossa olin floridassa, niillä oli kokonaisia mangoja mut en koskaan syönyt niitä tosin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 01:35

Kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 01:38

onhan noita tullut osteltua kun maailmalla aikanaan makuun pääsi, avaamisen kanssa tietenkin joutui aikansa harjoittelemaan ja se paras konsti on kiinni vähän kypsyysasteestakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 10:50

en ole koskaan ostanut,enkä maistanutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 12:20

Useita kertoja, mutta ostamani eivät kyllä ole olleet kovinkaan makeita.
Varmaan väärä kypsyysaste tai jotain muuta tunarointia kotona.