Eikös sanota että sirpaleet tuotaa onnea?

Tossa viressä nyt onnen sirpaleet..posliininen tuikkulyhty lipsahti käsistä..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.08.2009 - 18:19

Sanoisin ihan samoin sanoin kuin kissanainenkin. Ei taida pitää paikkansa ainakaan minun kohdallani se onnentuonti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2009 - 17:13

Joo olen kyllä kuullut tämän sanonnan monta kertaa. No minulla on hiljattain särkynyt vesilasi sekä joitain muita lasiesineitä. mutta eipä tuottanut onnea kun pesukone hajos.No saimpa uuden kuitenkin tilalle sillä se korjaantui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.08.2009 - 17:16

Niinhän se sanonta kuuluu. Minun pitäisi olla ihan ylionnellinen, on sitä tavaraa tämän elämän aikana niin paljon sirpaloitunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 17:27

No voi voi,onnea sulle vaan nykyisyydessä ja tulevaisuudessa;paranee vaan uskoa vanhaan viisauteen!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 17:34

Jos kaikki sirpaleet toisivat onnea, mitä matkanvarrella on särkynyt, niin tässähän eläisi onnensa kukkuloilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 17:40

Äitini aina sanoo jos jotain menee rikki, että sirpaleet tuo onnea! :)
Uskon siihen ainakin itse. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 18:42

Minulla myös putoillut jos jonkinmoista ja sirpaleita on tullut roppakaupalla. Sitä onnea ei vaan ihan sitä mukaa ole tullut. Liekö peilien putoilu sitten kompensoinut sitä onnen määrää. Sanotaanhan sitä nimittäin niinkin, että menee seitsemän vuoden onni, jos peili särkyy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 19:08

Sirpaleet tuottavat onnea, sillä rikkoutuneen tilalle saa ostaa uuden ja ehkä kauniimman esineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 20:34

Niinhän sitä väitetään.vähän riippuu....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 20:50

Niinhän se sanonta kuuluu,mutta jos särkee peilin se tietää seitsemän vuoden onnettomuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.08.2009 - 21:34

Pelin rikki menemisestä ei ainakaan noi sanota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 01:40

Kaikenlaista soopaa puhutaan.