Tohtori-Napsut: Onko tämä HiNiä ? Päätä särkee, viluttaa, ei kuumetta, ei yskää ? Minunhan ei pitänyt sairastua lainkaan...

en ole ollut missää ruuhkissa, ainoastaan Mikkelissä parissa asuntoesittelyssä ja torilla, viime viikolla kirpparilla. Kuka on minuun nyt HiNin tartuttanut vai onko tämä edes sitä ? Nyt vähän viluttaa, mutta aamulla ei ainakaan ollut vielä kuumetta. Onko muilla ollut jo sikatauti, vai onko tämä jotain muuta ?

Kiitos. tohtori-napsut ! Heti tuli parempi olo. Mustaherukkamehua juon ja koira hoitaa minua tuossa sohvan jalkopäässä. Eiköhän tauti tästä taltu.

Lisätty: 27.08.2009 - 12:43

Muistin juuri, että yksi asuntoesittelijä oli itsekin flunssainen. Ei kätellyt juuri siitä syystä. Mutta puheuimme toisillemme samoissa tiloissa, joten olikohan se sitten tartunnanlähteenä ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2009 - 10:24

en ole tohtor, mutta en usko et sinulla ois possulentsuu ainakaan, katsos siinä tulee pienessä ajassa kovakin kuume ... niin olen lukenut, mutta juoppas nyt kuumaa mustaherukka mehua , niin palellusikin voi lakata ja saat taas normalin olotilan.. ota vaikka burana ja loikoile fällyjen alla , kyllä se siitä sit.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.08.2009 - 10:25

Ei ehkä nihiä mutta nuhia taitaa olla tulossa. Tuollaista on ollut liikkeellä.

(Mutta sanoisin että ei siihen tarvita kuin yksi ihminen siihen tartuttamiseen.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 10:25

Asennoidu kausiflunssaan,tarkkaile tilannetta pari päivää ja tutkaile vointiasi,olethan terve,hyväkuntoinen,nuori nainen.Jos oireet jatkuvat,ota TKsta selvää HINI-tilanteesta seudullasi ja mahdollisesti itselläsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 10:28

Joo se voi olla tavallista syysflunssaa, mutta tee kuten tuossa edellä on neuvottu. Hoida itseäsi ja parane pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.08.2009 - 10:37

Tuskin nyt H1N1 on sinuun iskenyt. Eikös siinä nouse äkkiä korkea kuume, niveliä ja koko kroppaa pakottaa, hengitystiet ovat ahtaalla jne. Tuo on varmaan sitä kesäflunssaa mitä itsekin podin tässä muutama viikko sitten.
Tarkkaile nyt kuitenkin tilannetta ja soita terveyskeskukseen kysyäksesi ohjeita. H1N1-potilas ei saa mennä julkiselle vastaanotolle vaan ohjeet saa puhelimitse.

Lisätty: 27.08.2009 - 10:38

Itselläni on sikalentsupuhelinnumero tässä vieressäni pöydällä. Nappasin sen paikallisesta ilmaisjakelulehdestä. Tiedänpähän mihin soitan jos tauti iskee pahasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 10:38

Possu-lentsussa lukuisia muitakin oireita,kuten kurkku-kipua,pahoin vointia,oksentelua,ripulia.ynm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 12:00

Apua, apua, kuolema tulloo ja helemat paukkuu! Vain pakki puuttuu! Tavalliseen kausiflunssaan kuolee puoli miljoonaa ihmistä vuodessa.

Pandemia, maailmantauti. Ei kai tässä ole kysymys sen kummemmasta kuin, että virus etsii aulista isäntää ympäri maailmaa. Vieraanvaraisuutta ihmiset sitä nyt tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 13:53

Ei voi koskaan tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 15:27

No en kyllä tiedä sanoa sulle sitä varmuudella kun voi olla myös tavallinen flunssa. Mutta toivottavasti se menee sinulla äkkiä ohi. Lääkitse itseäsi ja yritä parannella oloasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.08.2009 - 21:46

En oikeen jaksa uskoa noilla oireilla.